måndag 8 november 2010

Mysig måndag i goda vänners lag



Måndan är som bekant bästa dan på veckan! I synnerhet om man kör Antiarbetslinjen och istället för jobb tar en fika i goda vänners lag!

På bussen till stan (skönt att slippa gå när man är mör i kroppen efter helgens flytthjälp) ringde en av mina praktikprojekthandledare, min gode vän historikern Lars Hansson. Vi diskuterade lite olika idéer om forskningsprojekt och intervjuer. Han föreslog att jag kunde vara handledare i ett fas 3-projekt (d.v.s. samma läge som jag själv är) för andra som ägnar sig åt liknande intervjuer. Låter spännande och förtroendefullt. Kul som fan! Känner mig peppad!

På Conditori Fantasi träffade jag mina goda vänner Marie, Steve och Björn. Härligare sällskap får man leta i stjärnorna efter. Björn bjöd på kladdkaka med vispgrädde som lunch och cheeseburgare som efterrätt på Burger King. I den ordningen ska mat avnjutas! Tack Björn! Verkligen min tur att bjuda igen snart! I synnerhet som jag vann en hundring på Triss när jag kom hem! Plötsligt händer det!

Arombastu ikväll. Skönt som fan med tanke på jävelvädret. När jag åkte till stan var det sol och då kan det få va hur kallt det vill. Vinterskinnjackan åkte på. Men sen blev det bara kallt, grått och ruggigt. Riktigt tradigt novemberväder. Nästan så man längtar till december och julstämning. Fast kanske skönt att slippa den kommersen och hetsen ändå...

En trevlig måndag i vilket fall! Köttfärsgryta med pasta nu! Och självfallet rejält med vitlök och het chiligegga! Behövs mer än nånsin denna årstiden! Ska avnjutas till Avatar! Filmen, inte bandet!

Ha en fortsatt mysig månda´, go´vänner!

Inga kommentarer: