torsdag 18 november 2010

Mäster Kress guldklimpar - en träningsblogg

Inget Statarmuseum idag. Ett ställe jag verkligen trivs på. Som en unge i en leksaksaffär. Men då resan knycker sex timmar per dag blir det ingen tid till träning. Det tog jag igen i eftermiddags.

Självfallet med mäster Kress (Steve). Kaloriförbränningsrekord på framförallt löpbandet. Var det därför kycklingsalladen på Fantasi smakade extra gott efter träningen? Eller var det för att de rejäla kycklingbitarna var marinerade på annat sätt?

Mäster Kress ska i vilket fall ha stort tack! Liksom för tipsen på guldklimpar från mäster Cees (Cornelis) gömda skattkistor! Även styrketräningen som fokuserade på magen gör omedelbar verkan! Jag känner redan hur magmusklerna sväller! Kycklingsalladen bygger på! Kan hoppa över middagen ikväll! Och lägga mig tidigt då jag ska bege mig till Statarmuseet riktigt tidigt imorgon! Eller tidigt och tidigt .... ääh! Jag är skeptisk!

Kul ska det i alla fall bli med barngrupper som bakar pepparkakor i stenugn, gör ullänglar och besöker skolmuseet som jag själv ännu inte hunnit med!

4 kommentarer:

Stefan Kress sa...

Tack själv mäster Lund för en trevlig träningsdag. Alltid roligt med sällskap till träningen. Lättare att löpa på löpbandet när man har nån att snacka med :-) Tusen tack ;-)

Caligula sa...

Håller med! Att vi sen kanske skrämmer resten av gymmet med vårt snack och sjungande får det vara värt! ;-D

Stefan Kress sa...

Hahahaha!! Ja det får dem tåla de jävla spännbögarna! ;-) Ser fram emot Sadistmöte snart :-D

Caligula sa...

Japp! De ska få sig en stor jävel, de förkrympta buskarna! Grrrratis! Helt klart snart Sadistmöte! ;-P