tisdag 16 november 2010

Lunds brandskattning och Martins uppskattning



Nej du, Martin Lund! Du kom inte undan! Fick inte anstånd med kvarskatten på 8.618 kronor för att du är arbetslös och lön(e)lös. Trots att du betalat in 1.500 av detta de tre senaste månaderna. Kronofogden nästa alltså.

Skatteverket tycker inte att "synnerliga skäl" föreligger: "t.ex. sjukdom eller olycksfall eller annan omständighet jag inte kunnat råda över". T.ex. "arvsskatt och gåvoskatt". Dock inte "arbetslöshet".

Fast jag är förstås en ekobrottsling, slarver och skattefifflare som inte ser till att Förskingringskassan skattar för mig som de ska! Man borde kanske satsa på Jersey istället? Det ska fan inte löna sig att jobba gratis (Arbetslinjen sätter egna svansen i halsen)!

En annan upplyftande grej idag var att Tre, som jag har både hem- och mobiltelefoni genom, spärrade mitt abonnemang. Jag hade tydligen missat en räkning. 209 kronor. Jag fick påminnelsebrev igår, SMS-påminnelse idag och nån timme senare var jag oanträffbar.

Men så ikväll när jag var helt knäckt och funderade på att skita i att fixa middag eftersom jag ändå inte skulle klara av att käka hände något fantastiskt: Jag startade mitt livs längsta och mest engagerade Facebook-tråd! Där en massa vänner, även såna jag aldrig träffat IRL, slogs om att hjälpa mig med att lägga ut för räkningen! Och visade hela sin empati för mig! Lilla söta Ellinor räddade mig! Och där ska jag fan inte begära anstånd och avbetalningsplan! Ordning och reda, pengar nästa freda´! Tyvärr kan jag inte ge henne uppbörlig ränta i form av otaliga kramar och groggar nästa Sweden Rock då hon ämnar flyga till Det Stora Äpplet!

Från att ha varit knäckt och ledsen blev jag glad och lycklig! Riktigt rörd! Linda, med en skånsk rektor som svärmor, lovade i samma veva att försöka hjälpa mig med jobb! Det kändes som att halva Svea Rikes hårdrockare (och boardrockare) engagerade sig för mig! Själv satt jag bara och.... UPPSKATTADE!!!!!

Hail alla som ställde upp!!! Ingen nämnd, ingen glömd!!!

\m/ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ \m/

7 kommentarer:

Mary Madskills sa...

Härligt Martin!
Om jag hade kunnat bistå med dollars, så hade jag gjort det - det vet du (hoppas jag).
Men en annan är ju ungefär samma fattig som du, tyvärr.

KRAM!

Caligula sa...

Visst känns det härligt! Inte för pengarnas skull utan för att folk tycks bry sig! En sa t.o.m. att folk tyckte om mig! ;-D

Och du ställer verkligen upp om nån, Maria! Remember när jag sökte bostad i Ljungby! <3

KRAM!!!!!

Magne sa...

Och när du kommer upp hit till Nord-Norge ska du få slagga hos mig. :-)

Caligula sa...

Att jag inte tänkt på det tidigare, Magne! Min nästa semester är planerad! De bästa jag har haft tidigare har varit i Nordnorge! Världens vackraste plats! :-D

Magne sa...

Det är klart att du ska komma upp hit. Bara att hoppas att det blir bättre väder än vi hade i somras. Typ 1 vecka sol totalt. Har tydligen inte regnat så mycket på över 90 år. :-) Och det är en av världens vackraste platser. Ångrar inte en sekund att jag lämnade västkusten och flyttade hem igen. :-)

Ellinor sa...

Vem vet, det kanske blir festival OCH resa!

Caligula sa...

Det håller vi tummar och stortår för, Ellinor! Måste ju köra vår traditionella minnesstund för Pierre Isaksson! ;-)