måndag 18 oktober 2010

Triptykon och träning


Satan, savior, father
Lord, constructor of my world
Master, destroyer, redeemer
Guide me, I am the open wound

Under a frozen sun
Under a burning moon
All shall be revealed
Under the morning star


Satan i gatan vilken lyrik! Jag la in Triptykons Eparistera Daimones i mobilen idag! Att ha när jag är ute och promenerar! Inte dumt alls! Men det är doomigt! Det är brutalt! Det är smått monotont! Det är romantiskt! Det är Celtic Frost! Och jag är jävligt sugen på att se dem! Snart!

Skivan lyfte mig till och från stan idag! Fast det hade de ljuvliga små höstvindarna kunnat göra själva! Nu är det riktig härlig höst! Med gula löv som flyger omkring! Och lite sol som lite blygt ännu kikar fram!

Jag gymmade en stund med Stefan "Steve"/"Knugen" Kress! Men eftersom jag styrketränade torsdag - fredag - lördag förra veckan, och körde i stort sett varje muskel, hade jag träningsvärk i exakt hela kroppen! Styrketräningen får vila ett par dar! Jag hängde med på löpbandet istället! Jag har aldrig haft hastigheten uppe på tian tidigare, förutom när jag spurtat nån minut i slutet! Men Steve körde på det! Och jag testade att hänga med i tempot! Och det funkade faktiskt! Jag börjar bli mer och mer impad över min egen kondition!

Efteråt bjöd han på sallad på Conditori Fantasi igen! Denna gången tog jag en räksallad istället för en med kyckling! Vilket jag inte ångrar! Vilken sallad! Mer räkor än sallad tamme satan! Blev dessutom bjuden på en *****.... delikatessboll till kaffet! Jag börjar bli riktigt bortklemad med sånt! Men han fick åtminstone en röd Marx-knapp av mig! Som han blev såld på när vi hade taco-kväll hemma hos mig sist! Varifrån jag själv fått den för längesen vette satan! Vilket ju i och för sig ökar mystiken!

Kvällens diskussionstema var idrottshistoria! Med betoning på fotboll, ishockey, friidrott och lite brottning! De mest imponerande idrottsminnena och klassiska referat vi kom på! Men alla dessa idrottsprestationer och referat i all ära: det finns inget som impar så mycket som medborgare Stefan Kress kunskaper! Bragdguldet i idrottshistoria tamme satan!

Sen blev det poweryoga tillsammans med Lolla! Vilket jag inte varit på på evigheter! Jag var säker på att det skulle bli rena tortyren med tanke på min träningsvärk! Men det funkade förvånansvärt bra! Det kändes som att passet rentav trollade bort träningsvärken! Och mjukade upp min stela kropp! Djupavspänningen i slutet var härlig som väntat! Och att bubbla omkring i bubbelpoolen efteråt! Som ett lyckligt foster i livmodern!

Promenaden hem gick lätt som på moln! Med Triptykon i lurarna!

Namaste, för satan!

3 kommentarer:

Stefan Kress sa...

Tusen tack för omnämningen i bloggen återigen. Alltid en ära :-D. Tusen tack för träningspasset, tack för fikan och ännu mera tack för Marxknappen. Tack för en oppendag igen helt enkelt ;-)

Caligula sa...

Klart grabben ska ha ett omnämnande! Han gjorde ju min dag!

Satan vilka sportgrabbar vi är! ;-D

Anonym sa...

I've been browsing online more than 3 hours today, yet I by no means discovered any interesting article like yours. It is beautiful worth sufficient for me. In my view, if all web owners and bloggers made excellent content as you did, the internet can be much more helpful than ever before.

My site cellulite treatment cream