torsdag 21 oktober 2010

Snöa & svulla - en träningsblogg


Idag kom första snön. Fast det märktes inte så mycket. Det var lite vitt och frasade mysigt under fötterna när jag genade över HSB:s gräsmattor på väg till jobbet. Jag visste inte hur jag skulle klä mig när jag gick imorse: den varma vinterjackan eller den tunna skinnkavajen? Jag valde den sistnämnda. Och det gjorde jag rätt i. Det blev betydligt mer sol än snö. Kristianstad är ingen snöig stad. Kanske för att det ligger så lågt? Vi har rentav Sveriges lägsta punkt. Säger det mesta om Kristianstad, haha. Och här passar jag!

Det var slappt på jobbet. Bara två lektioner. Med väldigt få elever. Skönt. Vi hade engelska, vilket är ganska kul. Hoppas att jag inte lurade några med grammatiken, hehe. När de andra jobbade (eller gav fan i det) slog jag ihjäl tiden med att läsa en bok på engelska om monster i fakta och myt. Spännande!

Fullkornspasta och ett korsord hemma. Sen blev det gymmet med Steve och Anton. Tjugo minuter på tian på löpbandet. Tycker att jag överträffar mig själv hela tiden, muahaha. Mage, bröst och framsida lår. Över två timmars promenad idag. Gubbabuken jag fick i somras börjar försvinna efter en dryg veckas hårdträning. Och jag har enbart 0,4 kg kvar att gå ner för att uppnå min idealvikt: 66,6 kg!

Arombastu och bubbelpool är alltid skön avslappning efter ett pass. Ikväll var det en kille, Martin, som satt med gitarr och sjöng nere vid bassängen. Där det var nersläckt och levande ljus överallt. Egna sånger gissar jag. Ganska stämningsfullt, i synnerhet de instrumentala bitarna. Men man tröttnade snabbt. Då var det mer ös i gubben i bastun som spontansjöng en gammal låt om en "sillabid i fiddeheuled" ("sillabit i fitthålet", för obildade människor som inte begriber skånska). Skånsk folklore på sin högsta nivå!

Det var regnigt och tradigt när jag gick hem från badet med Burzum i lurarna. Återigen skönt att komma hem till lägenhetsvärmen. Nu ska jag bara svulla. Med fiskpinnar, potatismos, remouladsås och South Park. Så det så!

Inga kommentarer: