tisdag 26 oktober 2010

Skogstokig?


Tisdag. Lämnade prover i förmiddags. Sen ringde de och ville att jag skulle ta ett par svenskalektioner. Vilket jag ju inte tackade nej till. Annars hade jag tänkt ta en naturpromenad eftersom det var så soligt och vackert vårväder.

Hemma från jobbet blev det "tidig" middag. Vid 18-snåret, alltså när min egentliga mat och sov-klocka ringer för käk. Hårdstekta fläskkotletter och ris. Tjocktarmen ska härdas.

Färdade Decamerone. Lika kul varje gång. Forna tiders underbara omformuleringar är döda idag. "Tjäna Gud" genom att "föra ner Djävulen i Helvetet". En Gudstjänst som naiva oskyldiga flickebarn mer än gärna ägnar sig åt. Vem ska man skylla på att sexualitet och humor är en omöjlig kombination idag? Freud? Kapitalismen? Rationalismen? Å andra sidan finns det folk som garvar åt Stefan & Krister....

Svenskalektioner imorgon också. Kul som fan. Älskar språk, i synnerhet egna modersmålet som man kan ploja lite mer fritt med. Får skjuta fram kinabuffén med Stefan & Björn till fredag.

Hans Arnold är död. Jag som nämnde honom senast i mitt senaste blogginlägg. 85 år gammal. Peter Steele, Ronnie James Dio, Martin Ljung, Hans Arnold.... vissa dör unga, andra dör gamla... men det är jobbigt att tänka att de aldrig kommer tillbaka....
2010 - De Döda Hjältarnas År.

Jag har knarkat en massa Burzum och Storm nu. Musik som får en att längta ut i skog och fjäll. Och jag ska ta min naturpromenad nu. Sen ska jag lägga mig och läsa en godnattsaga från sagoboken jag fick igår. Jag ska börja bakifrån med sista sagan: Godvädersdraken. Med sagolika illustrationer av Hans Arnold. Snälla. Svara ärligt:
Är jag skogstokig?

2 kommentarer:

Ladyintuitionstardust sa...

Ärligt: Troligen bara skönt halvtokig och i så fall i gott goingskt sällskap;)

Caligula sa...

Underbart! Måste vara ett helvete att inte vara tokig alls! Kul att du hitta hit! ;-P