lördag 16 oktober 2010

Kickar - en nykter lördagsblogg

Trevlig lördag detta! Jag har pussats med en söt tjej hela kvällen!

Om man ljuger! Vi sportiga, nyktra killar får aldrig hångla! Det får bara fulla, slappa sluskar! Uschiamej!

Men det är bara bra! Istället kunde jag pressa i en massa extra vitlök i min mexikanska köttfärsgryta! Och extra extrema chiligrejer! = Dubbla kickar!

Efter maten blev/blir det kaffe och choklad! Världens bästa smakkombination! = Dubbla kickar!

Idag var det om möjligt ännu soligare än tidigare i veckan! Jag promenerade till Friskvårdshuset igen och gick loss på gymmet! = Dubbla kickar!

Summa seminarium = Tredubbla dubbla kickar! Man behöver verkligen ingen alkohol ikväll!

Ingen Steve på gymmet idag. Istället hängde jag på Lolla som körde sitt första pass där sen han nyligen blev medlem. Det blev bara ett par minuter på var konditionsmaskin. Och testade några nya styrkemaskiner. Jag har gymmat tre dar på raken nu och kört olika muskler. Nu kan det fan inte finnas nåt kvar. Så imorgon lär jag ha ont i precis hela kroppen. Där det finns muskelfibrer vill säga. Om man träffat nån tjej på fyllan hade man kanske haft ont nån annanstans(!).

Badet var stängt för simtävlingar, men bastu och snack hann jag och Lolla med. Som vanligt var det mycket jobb och politik. Han är handläggare på Försäkringskassan. En sån som kristdemokraten Marcus Birro vill likna vid en lägervakt i Treblinka. Jag njöt när Lolla berättade att han via mail skällt ut en skribent på tidningen Proletären. Denne hade både kommit med en massa rena faktafel och hetsat mot handläggare. Lolla hade rättat fakta och giftigt hävdat att skribenten "gick klassfiendens ärenden". Så jävla rätt! Denne hade svarat att: "nu har du kallat mig lögnare sex gånger". Men Proletären ska ha det. I värsta fall är de populister som skyller på fel personer. Och därmed skymmer huvudproblemet: regeringens socialpolitiska direktiv. I bästa fall är de bara okunniga. Att hoppa på handläggarna är lika barnsligt och korkat som att mena att brevbärare saknar hjärta och civilkurage som kommer med hemska besked till samhällets olycksbarn.

På hemvägen sprang jag på min käre kamrat och gamle lärarkollega Mathias. Det var riktigt kul. När vi väl bestämmer oss för att ses och ta en öl eller tolv missar vi alltid varandra. Men oförberett springer vi på varandra titt som tätt.

Ikväll har det blitt Galenskaparna! "Cyklar" och "The Castle Tour"! Och några andra sketcher! Claes Eriksson är ett sånt geni att det finns inte!

Slängde på min gamla Black Sabbath "Never say die"-LP på skivspelaren för en stund sen. Två tankar slår en:
* Dels är det en fantastiskt underskattad skiva.
* Dels måste de ha använt sig av vissa magiska kemikalier i plasten på 70-talet som inte använts sen dess.


Ibland gör man riktigt dumma saker en lördagskväll....

.....som att kolla på denna när man har träningsvärk i magmusklerna.... fy fan va ont det gör!!!!

Skivspaghettin

Inga kommentarer: