måndag 11 oktober 2010

Hösttrött måndagströtthet


Vaknade 8.30 av att de ringde från Framtidsgymnasiet och frågade om jag kunde vikariera två timmar senare. Blev kaffe och dusch direkt. Sen jobb till 16.00. Vrålhungrig när jag gick hem och spontanköpte färdigmat på Netto som jag tryckte i mig snabbt innan jag skulle till badet 17.00. Jag fick avstå både Arbetsförmedlingen och en taco-buffé med bröderna Kress idag. Men jag blev såklart glad av få jobba ett par dar. Solen sken på en blå himmel imorse och jag med den. Kul att träffa kollegorna som är så gulliga mot mig. Kul att impas av hur klokt dagens ungdom resonerar i samhällsfrågor. Men jag är så jävla trött. Trött både fysiskt och mentalt. Är det hösten som fångat mig i sina kyliga armar? Känner mig som en hybrid av Spaghettimonstret och Törnrosa. Blev bara bastu och bubbelbad ikväll. Med slutna ögon och en hållning som överkokt pasta. Slängde ihop ris och korvsås när jag kom hem. Hungern har jag åtminstone kvar. Kanske meningen att man ska äta mycket vid denna tiden på året? För att hålla värmen och energin? Kanske rentav för att sova till Våren?

Inga kommentarer: