onsdag 29 september 2010

Tankar kring Mickelsmäss: Är jag en tant?


Började dagen med en lunchbuffé på restaurang Rose Garden med Stefan och Anton!

1. Stekt kulpotatis, ryggbiff och stekt kyckling!
2. Starka asiatiska kött- och kycklinggrytor!
3. Friterat (räkor, kyckling, fisk), ris, curry- och sötsur sås!
4. Sushi av alla de slag!
5. Friterad banan med sirap & kaffe!


Är man på buffé ska man fan äta! Mer än man egentligen pallar! Man är som en tant på kaffekalas som trycker i sig till bristningsgränsen av det en av de andra tanterna serverar! För att hon kan!

Efteråt hängde grabbarna med mig till Ica Maxi! Där jag köpte skor, ljus och kaffe! De måste ha upplevt det som att gå och handla med en tant!

Hemma skyndade jag ner till tvättstugan för att tvätta! Som en tant!

Nu kvarstod den stora frågan: Ska jag städa eller supa lägenheten snygg?

Jag valde det sistnämnda! Med bag-in-box-vin! Som en tant!

Snart dax att tända ljus! Som en tant!

Snälla, kära! Svara ärligt: Är jag en tant?????

Fire - magic
Shakin' all the earth
When a woman cries
(RJD)

Inga kommentarer: