lördag 18 september 2010

Klamydiavalet



"Jag har gråtit. Ja, jag har bölat som ett barn. Jag har traskat varv efter varv runt lägenheten som en rastlös hund. För det finns ingenting annat att göra. Det svek som Alliansen visat de allra svagaste lämnar mig alldeles uppgiven och oförstående."

Jag drömmer som historiker om att detta skulle gå till historien som Klamydiavalet. Att Reinfeldt faller p.g.a. ett blogginlägg som inte kan lämna någon oberörd. Det skulle vara drömmen. Och faktiskt riktigt romantiskt. :-)

Alla som inte redan gjort det bör även läsa Johan Anderssons Facebook-status: "Varför jag röstar, och alltid, tänker rösta rött".

Klamydiabrevet-Sveket


Varför JagRöstarOchAlltidTänkerRöstaRött



Oh, sometimes you never fall
And ah - You're the lucky one
But oh - Sometimes you want it all
You've got to reach for the sun

And find the Sacred Heart
Somewhere bleeding in the night
(RJD)

Inga kommentarer: