fredag 24 september 2010

Gotisk fredagskväll - en gotisk blogg


Fredag kväll. Sitter ensam hemma. Lyssnar på Therions underbara Sitra Ahra som jag fick idag, dricker en massa svart kaffe och ska ta en nattpromenad i månskenet! Skulle dricka rött vin om jag haft råd! Är jag GOTHIC eller är jag GOTHIC?!

Läste en intervju med Andreas Malm i tidningen Internationalen nyss:

"Apokalypsen har många nyanser av svart, varav den accelererande uppvärmningen och den lika självförstärkande fascisteringen är två. I detta läge gäller det att anamma vad Benjamin kallade revolutionär melankoli, eller gotisk marxism: i mörkret blir den glödvita revolutionära handlingen enda möjliga utväg."

Underbart! Gothic Marxism - mörkare än Gothic Metal!

(Hmmm.... jag har lampan tänd istället för mina svarta stearinljus.... å andra sidan påskyndar väl mina lågenergiglödlampor det globala strömavbrottet och det eviga mörkret?)

There's no sign of the morning coming
You've been left on your own
Like a Rainbow in the Dark
(RJD)

Inga kommentarer: