torsdag 5 augusti 2010

Vari undertecknad har fått doppa i självaste Åhus

Idag tittade faktiskt solen fram. Från en blå himmel. Så jag passade på att åka ner till Åhus och bada. Första doppet på länge känns det som. Ett par veckor sen åtminstone. På sistone har ju regn och grå himmel varit förhärskande. Rena akopalypsen utlovas inför Sonisphere på lördag....

Then the spell starts to break
The albatross falls from his neck
Sinks down like lead into the sea
Then down in falls comes the RAAAAIIIN


som Iron Maiden sjunger, fritt efter Samuel Taylor Coleridge. Fast jag har inte dödat någon albatross. Eller spindel. Inte ens en av alla dessa harkrankar som invaderat lägenheten de senaste dagarna....

Det syntes inte till några albatrossar i Åhus. Bara några härligt slöa fiskmåsar som på vågorna guppade. Liksom jag. Det syntes knappt ens till människor på Åhus strand. Där som de annars brukar trycka som sardiner i burk. Skönt att slippa!

Några enstaka småbarn var de enda som syntes i vattnet. Kanske menar folk att "sommaren är förbi" bara för att den riktigt tryckande värmen tagit semester några dar? De skulle säkert inte bada ändå utan bara ligga på playan för att det är "lite väl kallt nu"... Mitt konstaterande är: de enda hårdingarna idag är småbarn och fiskmåsar! Och jag!

Glass kränger de däremot överallt! Kulglass i smaknyanser som skiftar mellan paradis och perversion! Men 25 spänn för en jävla kula?!!! Får fan vara tills jag badar i pengar! Nu badade jag i friskt, klart och gratis vatten!

Och vem har sagt att just du skall ha bästa menyn
och som fågeln på vågorna gunga


som mäster Taube sjöng. Tja, det sistnämnda gjorde jag ju! Guppade härligt på de små vågorna med solen i näsan!

JAG ÄLSKAR SOMMAREN 2010! OCH DEN ÄR FAN INTE ÖVER INNAN JAG SÄGER TILL, BADKRUKOR!



Oh they say that it's over
And it just had to be
Ooh they say that it's over
We're lost children of the sea
(RJD)





Inga kommentarer: