måndag 26 juli 2010

Nationella Orgasmnatten - (en slak sak till blogg)


Exakt nu är det midnatt. Och fullmåne. Tydligen också Nationella Orgasmnatten. Vilken sedan några år tydligen hålls under första fullmånen efter midsommar. Så frågan är: Borde man ut och yla mot månen eller ut och fixa en utlösning? Eller varför inte båda och? ;-p

Then when he's found who he's looking for
Listen in awe and you'll hear him
Bark at the moon
Ha ha ha ha ha...
(Ozzy Osbourne)


Nu har jag förvisso ingen till hands att utlösa en orgasm med. Eller vänta nu, till hands borde väl gå att kirra? Nä, jag struntar nog även i det!

Jag känner inte ens för att löpa varg ute på fältet. Igår natt såg jag en Dracula-film från 1979. Utan Christopher Lee. Men där månen lyste som nu med molnen svepande förbi på samma mystiska vis. Jag är fängslad av Dracula-historian. Ärketypen för gotiken. Det är det psykologiska som intresserar mest: rädslan för kvinnans sexualitet. Jag är inte särskilt rädd för flickor. Inte för fladdermöss heller. Eller för fästingar man kan få i arslet om man älskar ute i det gröna. Inte ens för tvestjärtar (vilka jag märkte att det nu finns gott om när jag plockade vinbär tidigare idag).

Men jag är lite rädd för mig själv när jag är på sådant humör jag är på nu. När jag inte får någon wow-upplevelse alls av fullmånen. När jag inte ens är sugen på en orgasm. Jag som brukar hänfalla åt irrationell paganism med stark new age/Wicca-varning. Jag som brukar svindla av inbillning att månens kraft påverkar kroppens saft. Men nu tänker jag närmast att jaha, de däringa trista naturvetenskapsmännen har väl rätt ändå. Att månen inte ens har ett dyft med menstruationen att göra...

Håller jag på att bli avmagnetiserad? Avmagiserad? Avförtrollad, som Max Weber kallade det moderna samhället? Förvandlad till sten? En stenstod? Såsom Lots hustru i sagan? I såfall inte en sån där stenfallos från stenåldern de hittade uppåt i landet häromdan...

Det kanske bara är en tillfälligt. En formsvacka. Hoppas det. Nästa år kanske jag verkligen vill besöka en våt äng (fitta på fornnordiska). Knulla ute i fullmånens starka magiska sken. Eller bara yla mot månen. Kanske båda och?! Ner med brallorna och moona som en äkta ragger!

Fast då får de fan döpa om "högtiden" till något annat än Nationella Orgasmnatten! Kanslisvenska och orgasmer hör definitivt inte ihop! Tvärtom kan det få den ståndaktigaste satyr att bli impotent! Det suger hårt!

UtOchNuppaINaturen,Lunatic



(Jag antar att det är överflödigt att påpeka att om man nu ska fixa schyssta orgasmer bör man inte synka med månen och bli så full som möjligt! / Socialstyrelsen)

Turn around and when you face the sun
We can make you be like everyone you know
Hey you - you're just master of the moon
(RJD)

Inga kommentarer: