onsdag 28 juli 2010

Bock i örtagård i österled

I helgen for jag faktiskt i Österled. Till Blekinge och Olofström. Sommarkortet slutar egentligen gälla vid Näsum, men Skånetrafikens busschaufförer är män med glatt humör som låter en åka gratis hela vägen. Rätt åt snåljåparna i Blekingetrafiken!

Först var det taco-fest med systrarna med familjer. Det var knytkalas och jag tog själv med ett kilo lösgodis. Proggsamlingsskivan åkte såklart på (ny tradition) och det roligaste på festen var att småungarna var helt sålda på "Åååh tjejer" och "Hanna från Arlöv" som de kunde utantill ("en tjej på sex år kan väl inte vara kommunist, va?"). Sen blev det Guitar Hero för resten av kvällen. Det var första gången jag spelade och jag tog min oskuld till Rammsteins "Du hast". Enklaste nivån och jag klarade 76% eller nåt. Men i mitt nästa försök, till Metallicas Mercyful Fate-potpurri, gick det helt åt helvete. Kom totalt i otakt och gav fan i det. Essie fick ta över ("en tjej på sex år kan väl inte vara satanist, va?") och köra "Into the coven", "Satan´s fall" och de andra ljuva infernaliska låtarna!

Efter det stannade jag över hos min ömma moder och hennes make och kissemissar ett dygn. Jag hade blitt tillfrågad om jag ville hjälpa till i trädgården. Och jag svarade visst, trots att jag är grön (eller snarare inte) på området. Men det blev inte så mycket slit. Jag vattnade gurkorna och tomaterna i miniväxthuset lite. Och plockade två stora plastpåsar vinbär. Till mig själv, muahaha! Bock i örtagård! Här ska det bli smaskiga smoothies och vitaliserande vitaminer! Trädgårdsmästaren nr 1 är självfallet mamma Lena som visade upp ett praktexemplar från trädgården: ett maskrosblad på 75 centimeter! Gnag på den, mördarsniglar!

Jag kom hem igår och idag barkade det vidare i Västerled!

And the fire of burning yesterdays
Can only light the way
To lead you from
The garden of the dark
Stay out of shadows
(RJD)


(Japp, Ronnie James! Jag höll mig från skuggan i trådgårn! I sooolen!)

Inga kommentarer: