torsdag 15 juli 2010

Bäring Sommar - en glassig tuff-tuff blogg


SJ, SJ, Gamle vän....

Att komma hem från Sweden Rock till en söndrig kyl och frys var ingen höjdare. Det förde dock det goda med sig att jag snart hade nyare och bättre utrustning att förvara maten i. Att fastna nio timmar i ett tåg precis när man kommit till Skåne från Norrland efter Rockweekend var ingen höjdare. Det förde dock det goda med sig att vi fick tågpengarna tillbaka av Statens Järnvägar. 616 spänn (for it is a human number) var. Redan idag. Utan att själv behöva sitta i telefonkö i timmatal (typ när det råkade snöa i Norden i vintras) där SJ blir uppringda av tusentals milt sagt missnöjda kunder. Hosianna! Undrens tid är inte förbi! Nu har man t.o.m. råd att köpa lite mat att förvara i kylen och frysen. Typ glass och bär!

....festligt att du lever än!

Jag åkte ner till Åhus strand idag och badade. Lite väl mycket folk på stranden. I synnerhet som jag försökte passa på att läsa lite i "Land och stad. Svenska Lantarbetareförbundet 1945-1948 - en historik". Men det var skönt att svalka sig. Riktigt varmt på det långgrunda. Desto kallare sen i det blå....

Glass och bär som sagt! Härligt att avnjuta i balkongsolen till ett korsord! Glass hör sommaren till! Hmmm.... vad skulle jag göra ikväll? Åka in till Christianstadsdagarna, dricka öl och dansa till Black Jack? Nej tack! Sitta på balkongen, dricka kaffe och läska mig med glass och bär till tonerna av Ozzy Osbournes nya "Scream"? Valet var enkelt!

Let me hear you scream! For ice cream!

En snabb nattdusch nu för att bli av med sista sandkornen som jag inte vill ha bland lakanen. Avsluta Göran Rystads "Politiska mord" till det. Åhus imorgon igen tror jag.

JAG ♥ SOMMAREN 2010 ♥ !!!!!! LÅT "EXTREMVÄRMEN" FORTSÄTTA!!!!!! ♥

Nu har det ju åskat i Skåne så man fått tågpengarna tillbaka, muahahahaha! \m/

Hey big train you're eating up the ground
Thunder and rain
Pushing the train that I'm on again
(RJD)

Inga kommentarer: