lördag 5 juni 2010

Solskensblogg: SRF-biljett, avgångselever, djungelsafari och rock´n roll

Den tredje riktigt soliga sommardagen på raken! Jag tog en solskenspromenad fram och tillbaks till stan och skrev ut min Sweden Rock-biljett på biblan! Skönt att ha biljetten i näven ändå!

Sprang på gamla avgångna eller avgångselever vid ett par tillfällen. En kille i Tivoliparken som var med om en motorcykelolycka för ett tag sen. Men han hade tagit sig bra och skaffat ny båge. T.o.m. börjat jobba igen så smått. Men han är riktigt stor och stark, brukar springa på honom på gymmet. Nu skulle han in i det militära. Han kunde bli jägare i Arvidsjaur, men föredrog insatsstyrkan i Halmstad. Ingen respirator där inte! Sen ett par tjejer jag hade i samhälle som gick ut för ett år sen. Den ena var bartender och den andra på Lernia. Men de hade humöret uppe! Kul som fan att se hur det går för dem när de kommer ut i "livet"! Ser jag en gammal Volvo-lastbil från 90-talet skiter jag blankt i om jag pressat oljesumpen! Men de är väl skrotade ändå...!

Hemma gjorde jag en tonfisksallad som jag mumsade på ute på soliga balkongen där jag skumläste tidningar och löste korsord. Jag hittade marinerade vildsvinsrevben på Domus för halva priset och blev sugen. Slet jag i stycken med händer och tänder medan jag lyssnade på Mayhem. Metal som fan \m/ (eller hur)!

Innan solen gick ner tog jag en promenad på 1,5 timme på mitt vackra naturområde. Nu prunkar verkligen grönskan. Men jag kände inte av pollen alls. Däremot fick jag fajtas med mygg och knott för första gången i år. Men men, det hör väl sommaren till... Såg nåt djur som prasslade till i bushen. Ingen katt, det var nåt vilt. För satt för att vara en räv tyckte jag. Mer som en grävling, men ändå inte riktigt den färgen. En mårdhund? Har läst att såna är på väg? Fast det är kanske större bestar; aldrig sett en sån... Kul med djungelsafari i vilket fall! Bortsett från blodsugarna då!

Väl hemma käkade jag upp sista vildsvinsrevbenen. Riktigt mättande, fattar inte hur Obelix pallar trycka i sig flera stycken...

Började käka lagom till TV-kvällen förgylldes med först AC/DC-spelningen från tjurfäktningsarenan i Madrid (de är aningen minde tama än Ferdinand) och "Easy Rider". Älskar den filmen! Musiken, miljöerna och hela andan! Dessutom underbart skådespel! Fan, jag vill också till Mardi Gras! Fast kanske snarare för flashade tuttar än för LSD-trippar! Och AC/DC ÄR världens bästa rock´n roll-band!

Imorgon blir det Palestinademonstration! Om det blir i Kristianstad eller i Malmö med Dror Feiler, Per Gahrton och kanske (hoppas!) Mattias Gardell får jag se! Hoppas verkligen på det sistnämnda!

Snälla sol! Fortsätt grilla min kropp och värma mitt sinne!


Im the sun, Im the sun
I can move, I can run
But you'll never stop me burning
(RJD)

Inga kommentarer: