torsdag 6 maj 2010

Min Egil - du är som en Roos!!!!!



Satt med bar bringa i balkongsolen och käkade spaghetti och het skink-carbonara (pressad vitlök och habanero-Tabasco) i eftermiddags! Fast jag fick snart slita mig för att träffa Per-Ola på badet! Fast jag fick snart slita mig för att hämta ett paket på posten (eller Ica Kvantum som detta stolta gamla 1600-talsverk heter idag)!

Det finns en man i Norge som heter Egil och som har större koll än Gud, ja rentav en själv, på ens musiksmak! Jag har fått många live-bootlegs av honom! Personligt proffsigt och snyggt gjorda med färgomslag, låtlistor och allt! Nu fick jag en ny hög "att lyssna in mig på inför sommarfestivalerna"! Tidigare har jag häpnat av hur perfekt det tangerat min smak! Visste att jag knappast skulle bli besviken! Förväntningarna var på topp...men detta!!! SATAN I GATAN!!!

Jag släppte allt annat, satt mig i soffan med en folköl och sprättade med pekfingret upp kuvertet med sin stolta frimärksrad med kong Olav... satte ner när näven och grabbade upp en hel hög med inplastade bootlegs...

....det första jag fick se var Venom - Kulturbolaget Malmö 31 Maj!!!! En konsert man självfallet stod längst fram på! Kvällen innan man drog till SRF anno 2007! Satan i gatan! Jag hade glömt vilken INFERNALISKT bra setlist de hade! Live like an Egil - die like a devil!!!!
Tidigare har jag "bara" fått hårdrock och metal! Nu hittade jag Thåström (som jag ska se på Siesta!) och The Specials (som jag ska se på West Coast Riot)! Big Elf och Cathedral - "middags-doom-banden" på SRF! Gary Moore, W.A.S.P. (från tiden för de två första skivorna som ska framföras på SRF), Guns´n Roses, Aerosmith.. jag längtar redan till SRF!!! Saxon ska jag såklart se på Rockweekend!

Tyvärr krockar ju Mastodon med Billy Idol på SRF! Därför kan jag ju trösta mig med liveskivan! Efter att ha återupplevt Venom på KB satte jag på nämnde Idol nu, från Rock am Ring 2005! Och överraskningarna var knappast slut: detta var en DVD med skitbra bild och ljud!

Ska jag hinna avnjuta denna bootleg-högen ordentligt får jag nog hoppa över festivalsommaren 2010...!!!!!

Min Egil - du är som en Roos!!!!!!! :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Today, I went to the beach with my kids. I found a sea shell and gave it to my
4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the
shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is
entirely off topic but I had to tell someone!

Visit my web-site: advokati