fredag 16 april 2010

Moder Natur klämmer en finne


Små lätta moln ser jag på min himmel, min himmel som är blå! Inte ett vulkanaskmoln så långt ögat kan nå!

Askan från vulkanen på Island lägger sig tydligen över Göteborg. Som Vesuvius aska över Pompeji. Om tvåtusen år kommer folk att gräva fram Göteborg där allt är bevarat från 2010. Hmm.... Alla hette Glenn... Hmm... De hade en kyrka där de tillbad fisk... Högkultur?

Jag kan sitta och njuta av vårsommarvädret och göra mig lustig. Medan andra stackare har dimmig sikt. Och värst har de arma satar som är strandsatta utomlands eftersom de inte har egna vingar och navigationsförmåga att flyga med.

Nu handlar det inte om ett Armageddon orsakat av oss själva. Global Warning. Nu är det Moder Natur som leker lite. Klämmer en finne så det sprutar lite var. Helt i sin ordning. Det är inget nytt Pompeji. Ni som sitter på McDonalds på nån flygplats blir inte konserverade och monterobjekt för turister om tvåtusen år. Ni är snart hemma. Drick ert plastmuggkaffe i lugn och ro. Don´t worry, be happy!

Detta handlar inte om skadeglädje för att jag själv inte har råd att flyga utomlands. Jag vill bara förmedla lite positivt tänkande (hihi).

Vad det gäller Global Warning tycks Kuba vara rätt på det. Det måste svida skönt i pungen på Bror Duktig-liberaler som Fredrik Malm. ;-9 <---- skadeglatt leende

ElMundoUMuerte


Nu ska jag trösta alla som förtvivlar med en mäktigt episk sång med Satyricon: "Black lava" från underbara skivan "Vulcano"!!!!

VulcanoBlackLava



Black lava! Drifting down the mountainside! Black lava you can´t fight!

2 kommentarer:

lilla gumman sa...

kan de gott ha, de dära som reser utomlands stup i kvarten! ;)

Caligula sa...

Yepp! ;-p