fredag 9 april 2010

Avföringsblogg

Jag åt väldigt grovt och fiberrikt knäckebröd till frukost. Och hårdrökt köttig korv. Och vad blir resultatet när jag gjort mitt tarv? I porslinsfåtöljen ligger en rejäl kolädda! Är detta tacken? Jag förväntar mig ju lortar hårda och svarta som ebenholts!

Sent igår kväll åt jag förvisso fransk fiskgratäng på torsk med en massa pulvermos. Eller det kanske är allt kaffe jag bäljar i mig som gör avföringen så lös?

Jag unvek att ta ett kort och lägga upp. Än så länge har jag aldrig sett några avföringsbloggar. Märkligt. Mat- och träningsbloggar är ju legio. Om uttrycket "man är vad man förtär" stämmer så är det väl sannare att säga att "man är vad man krystar ut"?

Ty så är det ju i bloggosfären!

"90% av allting är skit
90% som inte hör hit
90% för att du ska finna
Dom 10% som är värda att vinna"

(Bruset)

"Dom fattiga i Calcutta,
som inte har nå´n mat,
samlar koskit och silar den, för att se om det finns
några osmälta risgryn kvar.
Och så måste också den som vill finna,
och inte söker för sökandets skull,
var redo att leta överallt
och inte vara fördomsfull."

(Mikael Wiehe)

Inga kommentarer: