torsdag 8 april 2010

Amon Düül II, Cathedral, Sweden Rock och 0 vänner




Det senaste avsnittet av South Park, "You have 0 friends", visar på ett genialt sätt hur man blir av Facebook. Infantiliseringen. Tvångsbeteendet. Och så är det ju med Fejsan. IRL. På gott och ont.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Facebook för mig handlar inte om att skaffa pseudo-vänner. Det handlar om att bygga upp ett stort, anträffbart och gratis nätverk. Som jag kan ha nytta av. Om så bara för att slå ihjäl tiden med. Idag blev jag erbjuden att kanske få köpa en 4-dagars Sweden Rock-biljett! Till det gamla "billiga" priset! Jag skulle m.a.o. spara en tusing samtidigt som jag slipper vara rädd för utförsäljning! I vilket fall känner jag att jag måste dit även i år!

Tr....eat.... SRF gjorde en pudel när de släppte sista banden! Nåja, får väl hoppas på Triptykon till Rockweekend eller Metaltown! Hälften eget, hälften Celtic Frost läste jag i Sweden Rock Magazine! Man vill ju bara skåda!

Å andra sidan gjorde SRF ett höjdarsläpp igår: Amon Düül II! Underbar klassisk legendarisk psykadelisk proggig krautrock att ligga i gräset och bli hög av musik och solsting till! Samma sak med Cathedral vars nya "The Guessing Game" är underbart flum-doomig och stundtals doftar både 60-och 70-tal! Så långt från Napalm Death som Lee Dorrian bara kan komma!

Inga kommentarer: