onsdag 14 april 2010

Allö´Allö´- ornitolog!




Visst är det väl vackert, solnedgång över Allöverket? Skorstensröken och aftonmolnen blir ett! Utsläppen från det futuristiskt (nåja, kanske futuristiskt fram till senast 1950-talet) inspirerade fliseldande värmevärket (som även producerar grön el) luktar så man blir spyfärdig. De är dock ofarliga för lungorna och naturen. Liksom tågen och järnvägen precis framför. Biljävlarna däremot...! Bly me!

Nu ska vi dock vara glada! Och det är pippin på bilden i mitten! Ghettot jag bor på ligger precis vid Näsby fält och gladorna är mer eller mindre tama. Flyger nästan på markhöjd på gårdarna och man undrar ibland om de har lekande barn som byte!

Ingen ska ANKlaga mig för att bara fota skitiga (som i själva verket är rena) industrier och hyreshus! Här har jag varit i djungeln på Caligulas fotografiska expedition! En gräsand i sin naturliga miljö måste man ju bara plåta (jag tänkte tidigare plåta en som gick över vägen mellan snuthuset och posten men hann inte)! Fast det är bara en liten djungeldunge utanför Tivolibadet. Utanför vackra Tivoliparken. Där Tivolirock hålls i juli. Dit får Ni komma och kolla och lyssna på The Ark, Dark Tranquillity, Deathstars och en massa andra stora band och lokala förmågor! Man får dessutom ta med egen alkohol att avnjuta i gröngräset, ett turistargument så gott som något!

Tivolibadet var trevligt ikväll med arombastu, bad, sim, bubbelbad och vattenrutschbana! Funderar på att göra min baddebut utomhus i Luhrsjön i natursköna Hästveda vid valborg! Det gjorde jag samma helg förra året! Med en hel sommar på kryckor som följd! Vilket jag avstår från i år!

Inga kommentarer: