måndag 22 mars 2010

Saken är Biff!



Frågade trevliga tjejen på expeditionen idag om när lönen kommer. Hon sa att den kommer på freda´! Ordning & reda! Saken är Biff! Nu kan jag förhoppningsvis kolla på Saxon i Lund på fredag!

Det var överhuvudtaget kul på jobbet. Industritreorna i först historia sen religion. De jobbar självständigt med sina häften, böcker och stenciler. Själv sitter jag och har trist. Men nu var det ett par killar som ville gå igenom frågorna muntligt istället för skriftligt. Och det blev lite diskussioner om 1800- och 1900-talshistoria samt etik & moral. Vilket ju var intressant och trevligt. Vad eleverna tyckte kan jag inte svara på, haha. Som lök på braxen hetsade jag igång en livlig diskussion om sexualmoral. Två killar med muslimsk bakgrund kom att stå mot två "vanliga svenska" killar (ett typiskt fenomen i dagens skola, på ont och gott). Tyvärr saknades det tjejer (vilket iofs med största sannolik skulle hämma just denna diskussionen). Detaljerna ska jag inte gå in på, men jag skrattar än!

Fyra arombastu ikväll. Man känner sig så otroligt hygienisk när man gnider in kroppen med grovsalt i matolja!

The Ark är klara för Tivolirock! Favorit i repris! Det var riktigt kul att se dem där för tre år sen!

Äntligen finns Mikael Wiehes nya på Spotify! Riktigt jävla förbannat skitbra! Man vill bara sparka kuken av Reinfeld och hans anhang när man lyssnar! En perfekt kampplatta för motståndet mot den förda nyliberala politiken och stölderna av våra gemensamma egendomar! Dessutom med verkligt bra låtar som sätter sig direkt, höjer plattan till sexan och får blodet att koka upp! En krigsförklaring mot terroristerna som om vi inte stoppar dem gör ett enda stort grand zero av vårt välfärdssamhälle! Kill ém all!!!!

"Kan dom ta från oss så kan vi ta från dom. Fram och tillbaks är precis lika långt."
(Mikael Wiehe)

2 kommentarer:

saran sa...

åh. då blir det wiehe nästa för mig!

Caligula sa...

Helt klart, saran! :-)