onsdag 3 mars 2010

Onsdagskväll till kojs

Inget jobb idag tyvärr, däremot en av de sista gångerna på Folkuniversitetet. Skönt. Dock inte att komma tillbaks till Arbetsförnedringen sen.

Först hade vi ett föredrag av en från Lernia Bemanning. Även han sa: "Jobb är ingen rättighet. Det är en möjlighet." D.v.s. rubriken på min och Per-Olas uppsats. Utmärkt!

Den andra föreläsningen var av en tjej på ett företag som sysslade med hälsorådgivning, kostanalys och sånt intressant. Vi fick ge varande axelmassage, vilket inte var dumt alls. Jag fick energi en kvart innan genom att stå på "rökbalkongen" och sola i enbart t-shirt. Solen gassade och det var helt vindskyddat. Underbart! Dock var jag hungrig när jag var på coachsamtal efteråt. Det sista sådant. Också skönt. Vi kom in på min och Per-Olas uppsats, och jag frågade om jag kunde få namnen på några deltagare födda på olika decennier som vi kan intervjua. Vilket jag såklart fick. Min jobbcoach Maria är ytterst impad av oss som är så "ambitiösa". Hehe, vänta bara!

Vi hade fått lära oss att det är viktigt att äta ofta. Och jag var vrålhungrig. Vi gick och satte oss på ett ställe och jag tog en smarrig gyros i pita. Sen blev det en stadspromenad i solen. Vi skulle gå på Åsa Linderborgs föredrag (föreställning passar bättre!) halv sju, så vi slog ihjäl ett par timmar på biblan. Jag läste senaste Galago, den underbara serieantologin jag prenumererat på sen tidigt 90-tal men inte längre har råd med. Folk som dissar serier är det mest obildade pack jag vet. Värre än Hägg- och Björklund tillsammans (*osäkrar revolvern*)! Sen gick vi på Åsa! Som minst sagt är förtjänt av en egen blogg! Och definitivt ska få det! Men jag blev överraskande impad av Åsa Linderborg som scen-estradör. Dessutom är hon fantastiskt charmig och söt-snygg. Jag vet ju vem jag ska drömma om inatt! ;-)

Promenerade hem och var hemma vid nio. Det blev sen middag vid tio. Garam Masala-kycklinggryta & ris, Brämhults nypressade apelsinjuice och Sofia Karlsson sjunger Dan Andersson. Göttigt efter att varit borta hela dan och kvällen! Och nyttigt! Tjejen på föreläsningen i förmiddags sa att kyckling är nyttigt, vilket är extra godis för samvetet!

Nu är jag mätt och belåten med denna onsdag! Ska lyssna klart på "Helgdagskväll i timmerkojan" och lägga mig sen. Snarka och vända mig manligt och tungt! Ni vet ju vem jag ska drömma om! Som dock är allt annat än en "blek mö"! Snarast härligt röd på alla de sätt! ;-)

Inga kommentarer: