torsdag 25 mars 2010

Monotona Malmö-minnen








"Det är så fint!" Så sa tjejen som stod bredvid mig på Mono igår! Och det var det! Långa partier står jag bara framme vid scenen och blundar och lyssnar på de väna tonerna som för tankarna till romantiska signaturmelodier på TV! För att det successivt ska växa till extatiska postmetalliska crescendon i Isis anda och jag själv automatiskt står och headbangar våldsamt!

Vi stod på armlängds avstånd från gitarristen som satt på en pall! När han inte kröp omkring på golvet med pannan i golvet medan han tryckte gitarrhalsen i samma golv och med fingrarna vred på de elva pedalerna! En tjej på bas är alltid coolt!

Inte ett ord japanska! Inte ett ord alls! Helt instrumentalt! Helt utan mellansnack och extranummer! Det var så fint!

Andreas hade varit förutseende och bokat ett rum på vandrarhemmet enbart för oss! Helt klart värt en hundring extra! Jag spelade upp Triptykons platta för honom i mobilen! Han höll med om att det var underbart monoton musik i Celtic Frosts anda! En självklar fortsättning på "Monotheist"! Debaser i Malmö är en skitmysig lokal och vi hängde i baren efteråt! En tjej kom fram och bjöd mig på munpussar! Andreas bjöd på öl och whisky! Väl tillbaka på vandrarhemmet satt vi i TV-rummet och tömde den sista whiskyn! Det var så fint!

Inga kommentarer: