torsdag 25 mars 2010

Martin sover över

Känns alltid konstigt när jag sovit över och kommit hem. Tåget hem från Malmö och direkt till Folkuniversitetet för att skriva närvaro och snacka lite med Per-Ola. Och dricka kaffe. Vi beslutade att skjuta moskébesöket på framtiden. Däremot kör vi på katolsk nattvard i Malmö på långfredan och käkar middag och kollar på "Passion of the Christ" med Robban (tydligen en lite mer bisarr variant av att kolla på "Jesus från Nasaret" på TV under påskhelgen).

Hemma var jag helt konstig eftersom jag inte ätit på ett dygn. Tryckte i mig en jävla massa pasta och carbonarasås (med pressad vitlök och djävulsgegga). Sen sov jag middag. Lyssnade på Scorpions nya, och enligt dem själva sista, "Sting in the tail" för första gången. Inget mästerverk som 70- eller 80-talets klassiker, men helt klart OK. Rockiga låtar varvades med ballader. De sistnämnda är bäst. Och utmärkta som vaggvisor. Att bli sjungen till sömns av Klaus Meines (eller Maus Kleine som jag kallar den lille tysken) vackert väna stämma är inte det sämsta när man är trött. Och konstig. Det var värt att offra en härligt solig vårdag i sängen.

Bastu och bubbelbad ikväll. Nu kaffe, Wiehes nya och lite bloggande. Sen en liter tetra-gulaschsoppa. Den magyariska högkulturens stora triumf. Nej till hasch! Ja till gulasch!

Inga kommentarer: