fredag 19 mars 2010

Jag ser helt enkelt inte bra ut

Jag vaknade tidigt imorse och var tvungen att ta en återställare. Att sätta på Sofia Karlsson. I synnerhet "Svarta ballader", Dan Andersson-skivan. Sen var det dax att gå vidare. Om drygt två månader är det Siesta! och festivalsommaren börjar. Betänk detta. Det går väldigt snabbt. Så jag lyssnade på Stefan Sundströms två senaste skivor. Som var en perfekt övergång från Sofia med sin finstämda, svenskt folkinfluerade visa och lyrik. Jag vaknade vid åtta och var pigg som en mört i en vårbäck (det sista skrev jag för att vara wannabe i samma lyriska anda, sårry). Arbetsskadad med morgonrutiner? Redan? Jag är ju ledig idag och är en born sjusovare. Men det var mysigt att ligga kvar ändå och lyssna på Sundströms finstämda visor.

Sen fick det fan vara slut på det finstämda! Teddybears Sthlm åkte på! Mästerverket "Rock´n roll highschool"! If you wanna go down, bring a friend, come around, getting high in the rock´n roll highschool!
Skolklockan ringer! Men mina elever har studiedag och jag ledigt!

Det är totalt omöjligt att sitta stilla när man hör skivan som bara kryllar av välbekanta hits från olika musikgenrer! Raveparty i köket (där jag var nyttig och virade in linser och burkmakrill i tortillabröd) till dansanta "Ahead of my time"!

You see me drivin' down the street, I'm just not looking good
You see me drivin' in my car, I'm drivin' in my sleep
I'm listening to music you can't hear
I got pretty music in my ear


Precis exakt så känner jag mig! Ska snart ge mig in till stan en runda! Inte med bil utan till fots! Men med riktigt skön musik i öronen! Nämligen Teddybears Sthlm! Senare bär det av till familjeweekend i Olofström!

Cos I'm a punkrocker, yes I am
Well I'm a punkrocker, yes I am