lördag 20 mars 2010

GOTT NYTT ÅR!!!!!!

Klockan 18.32 inföll Vårdagjämningen! Året har vänt! Vintern är besegrad! Dagarna blir längre än nätterna! Ljuset har segrat över mörkret!

Klockan 18.32 startade det nya året! Turkar, kurder, perser, albaner, indier, japaner, azerbadjaner och annat löst folk har sin officiella nyårsafton! Det borde vi alla ta över! Alla människor på hela Jorden borde fira nyår när Vårdagjämningen infaller!

Detta hindrar inte att folk även firar vanlig nyår! Ju mer desto bättre! Ju oftare man ser framåt med tillförsikt och framtidshopp desto bättre! Man kan ju rent av välja att fira nyår precis när fan man vill och hur jävla ofta som helst! NU börjar det nya, härliga, underbara, skitroliga året!

De som inte håller med mig är självfallet konservativa, reaktionära, inskränkta, insnöade(!), rigida, frigida, rigorösa, hopplösa typer!

Jag firar nyår med min ömma moder och hennes kära make! Hemmagjord skaldjurssallad med kräftor, räkor, musslor, krabba, ost, feta, kalkon och grönfoder! Baguette till det! Sen kex och ost! Och vin! Myspys så det förslår! Tidigare under dagen (vilket år var nu DET egentligen?!) var jag på min kära systers kära dotters 15-årskalas! Goda tårtor (med det godaste bäret: hallon) och kakor och kaffe! Träffade lite syskon med anhöriga och mina balla syskonbarn! Och blev kompis med syrrans stora lilla chiwawa!

Jag är dessutom Dagens Hjälte! När jag steg av bussen i Olofström igår hittade jag en nyckelknippa! Då den innehöll ett USB-minne tänkte jag att om man har tur kan man kanske hitta namn eller telefonnummer! Den innehöll ett helt jävla CV, muahaha! Tyvärr inget snusk! Så karl´n som tappat den kom och hämtade den ikväll! Jag fick ingen hittelön av snåljåpen! Men äran av att vara Dagens Hjälte varar längst! Så ner på knä framför mig, flickor! Och från oss alla till Er alla: ett riktigt Gott Jävla Nytt År!!!

Inga kommentarer: