torsdag 11 mars 2010

Eleganten från Försäkringskassan



Idag hade jag inte lektion förrän 12.30, så jag passade på att få lappen till Försäkringskassan påskriven på Folkuniversitetet. Och snacka lite skit och annat allvar med Per-Ola. Sen en rask promenad på en halvtimme till jobbet.

Där mötte Bruno upp mig med Eddie Meduza! Och sämre mottagande kan man få! Han hade knyckt hem nya filmen om Hjälten: "Eleganten från Vidderna". Och som bonus fanns det en skiva med outgivet låtmaterial. Alldeles, alldeles underbart! Det är inte bara årets utan årtusendets mest emotsedda film! Som jag kommer att köpa så fort jag fått pengar! D.v.s. om 15 dagar eftersom Försäkringskassan får lappen imorgon. Och de håller på utbetalningen i exakt 14 pedagogiska och byråkratiska dagar. Just såna myndighetspersoner som Eleganten från Vidderna skulle slagit på truten i visan! Per-Ola berättade att han varit på anställningsintervju på Försäkringskassan i Karlshamn och ska ha hand om exakt såna ärenden! Håller alla tummar för att han får jobbet! Den första handläggaren han mötte där hade långt hår, ring i näsan och Burzum-tröja! Sympatiskt ändå! Det är ju inte handläggarna heller som ska ha en jävla högerkrok!

Ytterst lugnt i skolan med många som jobbade hemma. Väl hemma vid 17-tiden var jag dock ytterst hungrig. Jag tog en sedvanlig vända in på Netto på vägen hem. Såg att de sålde Findus färdigrätter för 20 spänn. Jag har inte köpt slika på åratal, men köpte en "Black & White" för att se hur väl de lyckats. Och det var verkligen ox- och fläskfilé, krispiga kroketter och bearnaise- och skysåser som fick smaklökarna att ejakulera! Om man ljuger! Totalt smaklöst! Men jag stillade hungern lite medan jag kokade spaghetti till den ljuvligt goda lins/tonfiskpastasåsen jag gjorde igår!

Min gamla kompis Lars Hansson ringde och vi pratade lite praktikarbetete och forskarutbildning. En kontakt i forskarvärlden som jag är ytterst glad för!

Men det är härligt med lönearbete ändå! När man har så här mysiga fikarum! ;-9

Inga kommentarer: