torsdag 4 mars 2010

Drömjobb!

Enligt Kristianstadsbladet börjar våren idag. Här i Kristianstad. Enligt statistiken. Och i morse var det riktigt grönt och soligt. Jag och en väldigt trevlig tjej var t.o.m. på väg över en äng för att bada! Innan vi hann fram började det bli ytterst leksamt och intimt...!

Det tar jävligt mycket emot att inte kunna berätta vem hon var! Det skulle ge bloggen en extra dubbelknorr! Men, men... fördelen med att vakna mitt i drömmar är att man minns dem bättre. Jag har läst ett flertal böcker om drömmar, och ska man forska i sina egna drömmar rekommenderas det att ställa väckarklockan. Nu var det dock inte alarmet som fick mobilen att föra oväsen utan ett telefonsamtal. Men jag tror att jag stängde av ringet i tron att det var väckning. Då såg jag att det var från Framtidsgymnasiet. De ringde upp direkt igen och frågade om jag kunde ta ett par extralektioner. Vilket jag självfallet gjorde. Myset i drömmen får leva kvar i mitt minne. Arbetslinjen går först! Arbete ger hälsa och stånd -väl?

Jag hade inte mycket tid på mig hemma eftersom lektionen började en timme efter att de ringde. Skulle jag ta en dusch eller dricka kaffe? Äh, jag var ändå inställd på badet ikväll! Raggardusch! Kaffe är ett måste och jag skulle inte hinna ta nåt på jobbet innan lektionen! Arbetsdan var så intensiv att jag inte hann äta heller. Eller vila skallen en minut innan jag gick hem strax efter fyra. Hem och slänga i mig resterna av den indiska kycklinggrytan och direkt iväg till badet. Men jävlar va skönt det var att bara slappa där! Satt säkert ett par timmar i bubbelpoolen och bara kände bubblorna och hörde Burzums toner i skallen!

Första lektionerna var dock en mjukstart. Kollade på "Låt den rätte komma in" med två klasser på raken. De stönade och tyckte att den var skitdålig. "Bra", menade jag, "då har ni chansen att visa er som riktigt bra filmkritiker i er skriftliga utvärdering". Men: "Alla svenska filmer är dåliga. Utom `Wallander´ och `Göta Kanal 2´." Då ville jag bara återinföra skolaga, haha! Wallander-filmerna är kassa och "Göta Kanal 2" är det sämsta jag sett utan Liam Norberg! Vampyrtjejen i "Låt den rätte komma in" var dessutom helt underbar. En sån dotter skulle vara min stora dröm. Ska sno hem och kolla på hela imorgon! ;-p

Religion var kul med fyra flitiga elever (= lagom). Det blev mycket diskussioner kring islam, och två av killarna hade muslimskt klingande namn. (Den ene hette som Muhammeds kusin och den andre som fastemånaden.) En kille höll på med hinduismen och dess världsbild. När Brahma (Skaparen) - Vishnu (Upprätthållaren) - Shiva (Förgöraren) jämfördes med en bil som byggs, vårdas och skrotas fattade han principen som en stock. Elever med utländsk bakgrund och fordonselever har studiemässiga privilegier de inte själva inser vidden av!

Projektarbete till sist och nya roliga idéer! Bygg- och industri-tvåor. Kollade i projektplanerna: "(Projekt) Ölspelet. (Syfte) Att bli fulla och goa." De är så jävla gulliga! Mest rörande var när jag snackade med en kille som hållt på att odla salvia, till en kostnad av 800 (!) kronor. Behövdes en massa utrustning. Rätt mörker o.s.v. Men så hade plantorna dött... Han sa att han nog inte riktigt var gjord för sånt. Jag försökte trösta med att han nog hade "ljusgröna fingrar" (ett ord jag blev rätt nöjd med!) ändå. Men nu skulle han göra en hatthylla i verkstan istället. Till sin tjej som nyss flyttat och önskade sig en sån.

Som sagt: De är så jävla gulliga!!!!

AC! Står ni ut med lite jobb-bloggar framöver? DC!

5 kommentarer:

Anonym sa...

ett tips, ingen elev gillar oduschade lärare! :o)

Caligula sa...

Inte ens elever som till 90% är raggare? ;-p

På föreställningen igår sa Åsa Linderborg angående kärleken till sin pappa Leif: "Ingrodd svett doftar honung"! :-9

Jaja, efter tre timmar bastu + bad och x antal duschar bör de väl gilla mig lite imorgon, de ytliga glinen! ;-)

Morrica sa...

Keep'em coming!

Hur pendlingsbar är du?

Caligula sa...

Morrica: Yeay! Jag kan pendla inom hela Skåne och Blekinge. Annars får jag veckopendla. :-)

Morrica sa...

*noterar noga för eventuellt framtida behov*