tisdag 9 mars 2010

Burzum + Burkravioli = y

Var meningen att jag bara skulle ha ett lektionspass idag. Men så ringde de imorse och fyllde ut nästan var ledig minut mellan åtta och fyra med matte. Så nu är man matt! Efter att ha slitit hund (Fattaru? Matte!)! Jag fick en komplimang av en kille under en lektion som blev rätt stökig: "Du är ju helt jävla inkompetent! Du vågar inte ens säga till!" Anledningen? Att han blev sur just för att jag sa till! Den ekvationen får nåt mattesnille lösa... Jag vill verkligen inte ha bråk. Men räkna med att även jag peka på dörren... ;-)

När jag gick hem, med en vända inom Kvantum och ÖB, var jag både hungrig och trött. Handlade en hel del, men när jag kom hem fick det duga med en burk ravioli. Och Burzum i högtalarna. En av de mer ambienta skivorna. Lättlyssnad klingande hissmusik som bakgrundsnjutning.

Nu ska jag fan vila middag en stund innan TV-kvällen tar vid med Debatt, Gardells serie om Gud och Sisselas om Dödssynderna. Och denna kvällen handlar min själ om vila, inte om lättja.

yes!

Inga kommentarer: