tisdag 2 mars 2010

♥ ♥ ♥ Älsklings-Sofia, Älsklings-Sofia och Jonas Gudell




Biljett till Sofia Karlsson införskaffad! Facket besökt inför löneförhandlingar angående vikariatet (rekommenderad planeringstid)! Solen skiner, snön skimrar och jag läskar mig med blåbärssmoothie! Mår j-t bra, uppriktigt talat! Trots att jag sitter och smålipar till Dan Andersson!

Självfallet Dan Andersson med Sofia på sång! Jag fick plats i mitten på första raden! Jag vet redan nu att jag kommer att få ögonkontakt och bli blixtförälskad! Som när jag satt i samma Konserthus för några år sen med Motörhead-t-shirt och storögt kollade på min "gamla" älsklings-Sofia mitt under underbara "Mio min Mio"! Källgren då, som jag faktiskt fått en kram av och ett signerat program med ett hjärta och ett "Till Martin på" (i.o.f.s. på min inrådan, men stort för en 17-årig blyg pojke med samma tjej ovanför sängen)! Fick samma sak av Lisa Nilsson som inte hunnit slå igenom då! Men Sofior har nåt visst! (Bosse Larsson får inte vara med på bilden, han försökte bara hejda var framfart back-stage den jäveln!)

"Vi har eld, vi har kött, vi har brännvin till tröst..."
Nja; varma element, tranbärsdricka och vego-thai-färssås till makaroner blir det till kvällens TV-kväll när jag färdat bloggen. En TV-kväll där Jonas Gardells nya serie om Gud blir huvudattraktionen! Jonas Gardell är Gud!

Här kommer dock den Dan Andersson-låt hon gjort allra bäst! Från "Jul i folkton"; det bästa TV visade under julhelgen!

Gåååååååshuuud!!!!!

Inga kommentarer: