söndag 14 februari 2010

We want Moore!

"Irländske elgitarrvirtuosen Gary Moore tänker inte harva några vinande bluessolon på Sveriges hårdrocksmecka som i år äger rum 9–12 juni. Världsartisten utlovar i stället tungrivande hårdrock från legendariska Thin Lizzy-tiden på sena 70-talet."

WeWantMoore!


Nja, Kristianstadsbladet läser nog in lite väl mycket... Kör Gary ingen blues alls lovar jag att käka upp hans kalsonger! ;-p

Men visst blir man sugen (inte på kalsingarna då) på elgitarrvirtuosen! Gärna ett set som sträcker sig t.o.m. "Wild frontier"! Axl Roses skulle jag såklart se om jag var på plats. "Appetite for destruction" är en superplatta!

Dock kvarstår faktum: SRF inklusive Griscampingen kostar lika mycket som Wacken och Graspop tillsammans... Vilket är synd då det är en så trevlig festival och jag varit där varje sommar sen 1999. Och det finns redan 16 "måsteband" bokade när hälften av bandsläppen är kvar. Smäll till med Therion och Venom så kommer jag!!!!

NP: Therion - To Mega Therion