onsdag 10 februari 2010

Väldigt trevlig onsdag om jag får säga det själv!

Fick vikarieschema idag! Minst 48,5 timmar (lågt räknat)! Ska bli j-t skönt att jobba lite på riktigt och slippa vuxendagiset ett tag! Tre och en halv vecka på mitt gamla jobb på gångavstånd där jag saknar både kollegorna och eleverna (och lönen)! Börjar måndan efter Close-Up-kryssningen och slutar samma dag som jag är "medtvingad" till Mono-konserten i Malmö! Bättre tajmat kan det inte bli! ;-P

*

Hämtade två spännande paket idag! Ett mjukt och ett hårt! Det mjuka från underbara Jane! Det hårda från Jesu Kristi Kyrka Av Sista Dagars Heliga!

Av Jane fick jag två supersnygga Isole-tröjor! Hade beställt en men fick en extra i bonus! (Bilder kommer!) Tusen och en och åter tusen kramar, Jane! Du får snart betalt! Och Sveriges bästa doom-band får reklam (om jag nu är en lämpad reklampelare, haha)! Ses på Close-Up-skutan! (Ja, du ser, att jag ler...!)

Jag och Per-Ola ska besöka en massa mässor och sånt på skoj: mormonerna, muslimerna, katolikerna, Jehovas o.s.v. Nu fick jag gratisgrejer av mormonerna: "Mormons Bok" på svenska i fin inbunden läderimitation och två filmer: "Guds Lamm" och "Finding Faith in Christ". Hell Yeah! Helgen är räddad! ;-P \m/

*

Stekte sill ikväll och avnjöt med potatismos och broccoli (eller "brottaröra" som jag ska börja säga) samtidigt som jag kollade klart på Lukas Moodyssons "Mammut". Den växer och är faktiskt ganska rörande. Temat är föräldrar som jobbar hårt för sina barn och samtidigt är frånvarande, mer eller mindre bokstavligt. Filmen utspelar sig parallellt i USA, Thailand och Filippinerna. Man ser hur den orättvisa världsordningen hänger ihop. Och blir ännu mer hatisk och oförstående inför den globala kapitalismen som bokstavligen sliter föräldrar och barn isär. Fy fan!

Men nu ska jag fortsätta att må riktigt jävla bra när jag slänger mig i sängen! :-)

Inga kommentarer: