tisdag 16 februari 2010

Underbart!!!

Var hos sjukgymnasten igår och gjorde en "myositstatus" för min muskelsjukdom. Bara en fyraårskontroll v.d.g. muskelstyrka och rörlighet. Det gick dessutom smidigt eftersom min sjukgymnast Annika är så rolig och tjabbig. Det avverkades allt från Melodifestivalen till Sweden Rock!

Det bästa var dock när vi snackade träning. Jag har inte bara dåligt samvete när jag styrketränat för sällan (som nu). Jag är dessutom livrädd (bokstavligt) att musklerna ska börja förtvina, rörelseförmågan försämras och jag själv långsamt dö. Men nu menade Annika att det räckte gott att köra som jag gör nu. Och att hon själv aldrig styrketränade. Underbart befriande att höra!!!

Kvällens hantlar blir faktisk lite ölhävning! Dock bara ett par öl (upp imorgon)! Har blitt erbjuden en överraskning och beordrad till Lund! Hahaha! Vilken tisdag!!! :-p

2 kommentarer:

Linn sa...

Hehe ett litet försök att bevisa att Välmående inte enbart går genom magen ;)

Caligula sa...

"Allt som är trevligt är bra för magen!"
(Muminmamman)

:-)