onsdag 24 februari 2010

Taggad sportlovsonsdag





Istappar är riktigt metal! Eller vad säger ni? De på de tre översta bilderna är inte så pass stora att de skulle döda någon större än en ekorre, men hur kul är det att bli huggen i hjässan med en syl? Passande att de sitter på vårdcentralen! Jag var där och blev stucken i förmiddags. Av en spruta då, ingen istapp. Tapparna på den understa bilden vill man däremot inte få tappade på sig! Då kan man fan i mig kola! De är riktigt stora och sitter i takräcket på en av gågatorna i stan, flera meter upp. De har satt en varningsskylt för istappar precis under, en skylt som drunknar i all reklam. Varför i helvete plockar de inte bort dem för istället?

Jag gick till stationen idag och skrev ut tågbiljetterna. Och pratade lite med personalen. Som det ser ut just nu kommer vårt tåg att gå. Men man vet fan aldrig. Nu smälter snön! Jippi! Då blir det översvämning! Och isbildning! Så går inte tågen för det! (Bara en bitter gissning...)

Jag köpte en tetra billig fruktvin att ha på tåget och färjeterminalen innan vi går loss på tax-free-blötgodset! Har en hundring att leva på imorgon, och trodde jag skulle få pengar vid tolvslaget på båten. Men de kommer inte förrän lördag. Störigt som fan...

Sportlovsaktiviteter då? Jo, ska ni veta: idag uppfann jag skarvandring! Man promenerar uppe på skaren och försöker få den att hålla! Lite new age-yogiskt sådär, där det gäller att vara lätt på foten! Vilket inte klumpedunsiga jag är, trots min ringa vikt. Barsligt? Helt klart! Men hellre det än typ gå på glödande kol! Jag störde mig på en låt när jag var liten, var nåt med "haren skuttar på skaren". Och stör mig ännu på den. Så läser man Burzums lyrik på nya plattan:

"Første vårens søndagsmorgen
kan vi igjen se den skare.
Er endelig slutt på sorgen,
over åker løper hare."


Nu betyder förhoppningsvis "skare" inte "skare" i detta fallet. Men rimmet är identiskt. Nödrimmen äro legio på skivan. Dock ack så charmiga.

Träffade farsgubben i affären och jag hängde med och hämtade ett par kassar Blå Band-produkter. Aldrig fel med extra mat, men det börjar gå inflation i Varma Koppen... När Andreas kommer senare ikväll blir det pommes, buffalo wings och bearnaisesås. Man tager vad man haver. Men visst är det metal-mat?!! \m/

Snart åker Cult of Luna-DVD:n på! Och som lök på laxen spelar de hela Peace & Love-spelningen med Luna på P3 Live ikväll! Och imorgon ser man dem! Och vet inte alls vilken setlist de kommer att köra! Brorsan träffade en av dem igår när han köpte Cult of Lunas splitternya bok: "Det Eviga Riket". Bandet verkar peppade. Låter mycket lovande! Jag skiter i bokrean i år, ovanligt ointressant. Men nämnda bok kommer väldigt snart att införskaffas! Snygg som satan ser den ut!

2 kommentarer:

broder Daniel sa...

Och bra som fan var den också, boken! har inte läst ännu utan bara lyssnat på den medföljande DVD:n. Bra musik var det också, verkligen passande!

Caligula sa...

Musiken är jag oxå spänd på! Har höga förväntningar som jag är säker på uppfylls! :-)