onsdag 10 februari 2010

Sova middag-mys-pys-moshpit!

Kollade upp Caliban idag för att lyssna in mig lite innan Close-Up-båten. Och jävlar! Riktigt bra tysk dödscore! Mycket mer melodiskt och riffbetonat än jag trodde! Funkade t.o.m. att sova middag till! Trodde att det var riktig moshpit-musik annars! Men det är det kanske också? Jag skulle vilja samla ihop några stycken kramiga personer och ha en sova middag-moshpit i en jättestor säng!

Annars är det helt fixat med båten! Vandrarhem bokat, tågbiljett utskriven och ledigt ordnat!

En kul grej med Spotify är att man hittar band som heter samma sak som de man ville lyssna på. Och nu började helt plötsligt en skiva med ett annat Caliban. Irländsk folkmusik (om de är från Irland vet jag dock inte) som var riktigt, riktigt mysig! Och där snackar vi sova middag-myspys-musik!

Lyssnar på Slayer nu. Misstänker att jag kommer att se dem nånstans i sommar. Jag vet ju att de gamla skivorna trots allt är bra och att jag blev såld på "Hell awaits" när den kom för 25 år sen. Satt och ritade deras logga på bänklocket. Jag har lyssnat alldeles för lite på debuten, "Show no mercy". Och den är riktigt JÄVLA bra! Deras bästa!(?) \m/

Nå, några som vill vara med på en sova middag-mys-pys-moshpit? Istället för en slakt-mangel-moshpit? :-)

NP: Slayer - Angel of Death

2 kommentarer:

broder daniel sa...

machopitt?

Caligula sa...

Pittar, det är för små pååågar! Rediga karlar har... pååålar!