fredag 12 februari 2010

Mormonsk profet eller Muslimsk kalif - vad ska jag bli?

Tänk om jag finner Sanningen och Vägen under mitt och Per-Olas religiösa race? Frågan är då vad och var? Mormoner missionerar väl omkring i väst i kostym och namnbricka? Och då måste jag väl klippa mig också...! Muslimer rider väl omkring på kamel i öst med kroksabel och skriker "Jiiiii-had!!!"? Lite coolt ändå! Men så brukar de väl explodera också? Mindre coolt...

Mormonerna är häftiga eftersom deras högsta höns räknas som profet! Ska jag gå med vill jag fan också bli profet! Om det så ska vara i min egen lilla stad! Men det är nog svårt eftersom de är flera miljoner... Fast det finns utbrytargrupper som är mindre. Som Fundamentalistiska Jesu Kristi Kyrka Av Sista Dagars Heliga. Och de tycker fortfarande att det är OK med månggifte. Bara det borde väl locka? Men de är ändå inte så många. Om jag går med och bildar en egen utbrytarkyrka kan jag kanske bli profet? Jag kan typ mena att man både får ha flera hustrur och bihustrur! Hade inte kung Salomon 600 fruar och 400 bihustrur? Det kan man ju hänvisa till! Jävlar vad man ska ragg... missionera bland det täcka könet! Helige Profet Lund! Klingar mycket bra!

Men samtidigt vill jag ju bli kalif i Bagdad! Det är mitt krav om jag blir muhammedan! Man har ju läst i "Tusen och en natt" om han som blev kalif för en dag! Då kan man brutalt bestraffa lokala politiker och myndighetspersoner man länge stört sig på! Sweet! Och frossa på delikata festmåltider och berusa sig på vin ( det sistnämnda behöver ju inte profeten veta)! När man är proppmätt, lagom full och säll kommer det ett gäng unga vackra kvinnliga sexslavar i olika färger som tillfredsställer en totalt! Wow! Spöar nästan att vara mormonprofet! Å andra sidan får mormonerna ta med sina hustrur i evigheten... på gott och ont förvisso!

Jag får helt enkelt se hur min andliga utveckling kommer att gestalta sig! Nu är jag hungrig och vill äta nåt gott!

Inga kommentarer: