söndag 14 februari 2010

Hellre hjärtlös än stjärtlös?


"Religionen är de betryckta kreaturens suck, hjärtat hos en hjärtlös värld, anden i andefattigdomens tillstånd."
(Karl Marx/Fredrik Engels - Kommunistiska Manifestet)

I dag är det Alla Hjärtans Dag. Jag har aldrig fått ett ♥ på denna dag i hela mitt liv. Så det är ert fel att jag får ty mig till religionen!

Om två timmar är jag och Per-Ola på möte med mormonerna! Ska bli skitball! Får ha en halvskrynklig skjorta på mig och ett par jeans utan hål. Och komma ihåg att raka min haka till en babyrumpa!

Kollade på mormonfilmerna jag fick igår. Likadana som alla andra Jesus-filmer de senaste 50 åren. Och det är helt omöjligt att inte tänka på "Life of Brian"! Eller "Passion of the Christ" för den delen med de potatisnästa, skäggiga och blodtörstiga judarna (de goda hade förstås späda europeiska fjolldrag och Jesus var blond). Fast nu censurerades piskscenerna förstås.

Är dock rädd för mitt matsmältningssystem! Efter att över ett dygn ha levt på tacos med en jävla massa starka jalapeños är det ICKE kul att bli nödig! Då blir man fan hellre piskad av Hans Sheike, pinad under Pontius Pilatus och uppspikad på en tvärbalk! Det hjälper inte att sitta på en mjuk dyna! Det gör enbart smärtan större! Jag fruktar koffeinets laxerande men oundvikliga verkan! Aaaaaj! Herre, varför har du övergivit mig?!!!!

Blev mer smärta än hjärta här, ja! Nu bär det av till Jesu Kryst.. Kristi Kyrka Av Sista Dagars Heliga!

Amen! Jalapeños saves!

Inga kommentarer: