måndag 22 februari 2010

Glassig söndag

Igår sken solen och snön smälte till små insjöar. Så frös det på igen. När jag gick ut i morse gick jag ut på en isfläck ett par meter utanför porten. Isen brast och jag sjönk nån decimeter i vatten. Med gympadojor på. Inte skönt alls! Var dessutom beredd att skorna skulle frysa till is! För det var verkligen råkallt!

Men fossingarna klarade sig! Det var dock inte jättekul att promenera hem från stan 45 minuter och ständigt vara livrädd för att göra saltomortaler... Man borde kanske ha AC/DC:s "Black Ice" i lurarna istället för Burzums nya "Belus"?! Den sistnämnda handlar dock om årstidernas växlingar, om att "vinteranden" ska dö, att solen åter ska ta makten och sommaren komma! Jag skickade den nyss till Countess Johanna och jag hoppas att hon uppskattar den lika mycket som jag!

Vad gör jag då när jag kommit hem till Näsby efter en råkall promenad? Går in på Netto och köper två liter vaniljglass! Jag blev nämligen sugen på varm nyponsoppa (jag har en påse pulver på över tre kilo så vintern kan gott bli lång)! Och det är appselut godast med glass! :-P

En kompis kom bortom ikväll och jag bjöd på glass och nyponsoppa. Och spelade Billy Idol och Gary Moore. Snart är det SRF! Har man svårt att fatta!

Jag har så gott som bestämt mig för Sonisphere istället för Wacken. Bekvämare. Har jag gått och blivit gammal? Får skylla på att Wacken inte lockar med Iggy & The Stooges och Black Sabbath med Dio! Amorphis får gärna komma till SRF! Tiamat också för den delen, även om de inte kör hela "Wildhoney" (och jag skulle gärna höra mer från "Clouds")! Nästan hälften av banden kvar till SRF! Och en dryg månad till fullständig running order! Dax för ett snöoväder av bandsläpp tycker man! Veckan som kommer blir det åtminstone bandsläpp till Siesta!! Det störiga är att Sonisphere-biljetterna tog slut. Men SJ släppte nya i fredags. Undrar om man kan hoppas att det finns några kvar nästa helg när jag fått pengar?

Makaroner och köttfärssås! Mycket god nattamat! Imorgon ska jag sova länge! Ingen risk att de ringer och frågar efter jobb heller! Det är ju sportlov! ;-p

2 kommentarer:

CountessJohanna sa...

hehe jag återkommer efter jag knarkat skivan i en vecka ;)

Caligula sa...

Knarka var ordet! Ta god tid på dig med narkosen! ;-)