fredag 12 februari 2010

Det är inte invandrarna som är problemet! Det är medelklassen!

Tänkte när jag åkte hem med Gamlegården-bussen idag (som långtidsarbetslös som åkte in för att köpa billigaste ölen på bolaget av ekonomiska skäl):

Är man "antisocial" om man bor kvar sen 20 år i ett lågstatusghetto (som man är född men inte uppväxt i) som har en absolut majoritet av invandrare? Om man är ensam högutbildad i en svensk minoritetsgrupp som annars består av missbrukare och fattigpensionärer? För att man trivs med det? Och känner sig hemma? Fast man inte förstår vad de säger på bussen och bor granne med en moské?

Jag har inga problem med gamlingar, knäppisar, alkisar och knarkare. Lite kommunikationsproblem ibland som med alla som inte är precis exakt som jag i alla lägen (vilket de flesta lyckligtvis inte är).

Framför mig på bussen satt fyra unga personer; tre tjejer och en kille. För mig har det börjat kännas så naturligt att jag knappt tänker på det. Men det gör jag såklart. "Gamla karl´n! Fy skam!" Nja, det var inte just åldern jag tänkte på. Utan etniciteten och de kulturella och religiösa skillnaderna.

Framför mig satt två tjejer med sjal på huvudet. En jättesöt vithyad arabisk/turkisk/persisk/kurdisk. En chokladbrun farinsöt (där fick jag till det va; tänkte skriva sockersöt). En kinesisk (gissar jag på) tjej med långt utslaget hår. Såna man inte kan se om de är tretton eller trettio eftersom de är lika porslinsfina. Och en vit svarthårig kille (utan huvudbonad) som jag säkert tyckt varit söt-snygg om jag inte haft så trångsynta preferenser.

Han som körde var blatte (vanligast men inte självklart).


Nu kommer PK-poängen: "Har det någon jävla betydelse vilken färg dessa har på huvudet eller hyn?!!" Jaaaa!!!! Det har det!!! Inte för mig i min bedömning av dem i sig! Däremot i om jag ska fortsätta spana in tjejer i sjal! Och i min huvudpoäng:

Alla ni jävla politiskt korrekta från medelklassen och den etablerade arbetarklassen: Var fan ser man er? Ni fördömer Sverigedemokraterna, men praktiserar själva ren jävla apartheid i Sverige idag genom att distansiera er från "problemområdena"! Gulligt och högstående att "värna om mångkulturen" när ni själva distansierar er från den! Så slipper ni själva bli sverigedemokrater!

På det sättet förstår jag vissa sverigedemokrater: De ser de reella problemen. Med gängbildningar. Med kulturskillnader och svårigheter att upprätthålla den traditionella svenska folkrörelseverksamheten. Typ hyresgästföreningar och fackföreningar.

Jag tror mig även (här erkänner jag att det handlar om fördomar) förstå Sverigedemokraternas ursprungliga tanke: det etniskt fysiskt färgade! Det är inte "kulturer som inte kan enas" det handlar om! Det handlar inte om ekonomi och "samhällskostnader" (ett otroligt luddigt begrepp)! Det handlar just om estetik! De drömmer om en "Emil i Lönneberga"-idyll (hur idylliskt DET nu var)! Det handlar om estetik! Inget annat! Vithyade, söta, rågblonda (trots att de liksom Emil bryter på ståkkålmsk Söder-dialekt)!

Ergo: Vilka får pisk? Inte svartskallarna i sig! De gullas med på ett sätt som i.o.f.s. är så sanslöst förudmjukande och vanhedrande att denna förnedrande behandling skulle vara värre än något annat i deras egna (kanske anständigare?) kulturer! (Nu snackar jag om det "offentliga samtalet" och inte om arbetsmarknaden eller rättsväsendet där blattarna tveklöst diskrimineras!) Utan de "rasistiska" killarna! De "rasistiska" tjejerna piskas inte bara! De bespottas, våldtas av sina "svurna systrar" och begravs därpå levande! Ty så är det en gång för alla: kvinnan ska antingen ha mångdubbla moraliska förstående fördelar eller stenas mångdubbelt av sina fördömande antirasistiska och antisexistiska systrar!


Vilka är mest rasistiska?

* Etniska svenska tjejer som gått Barn och fritids-programmet eftersom de älskar att jobba med barn, men konfronteras med utländska (främst muslimska) tjejer (för killar tillåts sällan/väljer sällan såna val i såna kulturer, dock styr karlarna det hela ) eller (fabulerade fantiserade framtids-) fritids som inte accepterar våra tillkämpade hyfsat jämlika "svenska värderingar"(som t.ex. inte erkänns av regeringspartiet Kristdemokraterna som t.o.m. har en socialministerpost)?

* Duktiga PK-pedagoger som fördömer all rasism och sexism, men samtidigt drar sig ifrån "problemområden" med mycket "skit" (= svartskallar + såna som jag)?

Som den akademiker jag trots allt är skulle jag vilja säga att det är en KLASSFRÅGA! Som den person med den bakgrund jag har skulle jag vilja säga att det är en KLASSFRÅGA!

Det är inte invandrarna som är problemet! Det är medelklassen! En grupp jag tycker riktigt jävla illa om! Av sakliga grunder!

1 kommentar:

Caligula sa...

Yes! A poor ol minority! Take care!