måndag 11 januari 2010

Visa mig hur man överlever billigt!

Bläää.... Äckliga Visa-avgift-autogiro som kommer och robbar mitt matkonto... nu har jag 44 spänn att leva på i 16 dagar...

Det blir definitivt högkaloridiet på ris och pasta. Men det gäller att få råd med ris och pasta också... Och jag som tänkt trappa upp träning nu när jag ändå kör en nykter och duktig månad...

Tur man har en farsa som jobbat på Campbells: jag har tre liter gulaschsoppa och fyra köttsoppa hemma! Och en bror som är fanatisk vegan: jag har en massa sojagrejer hemma! Dessutom har jag flera limpor i frysen. Och en nyköpt flaska Heinz ketchup. Och en nyköpt flaska soja. Och en liten burk sambal oelek. Jag svälter ju inte ihjäl. Men jag lär bli ganska fed up...

Det blir dock ganska lyxigt ändå ett par dar: wokad kyckling och stekt kycklingfilé! Tur man bunkrar upp när det är billigt!

Mackor utan pålägg får jag stå ut med. Inte ens några rester. Hoppas att smöret räcker, Ester. Det värsta lär ändå bli detta....





..... två veckor utan kaffe!!!!

Jag är tacksam för smarta leva billigt-tips! ;-p

6 kommentarer:

Morrica sa...

Bjud hem dig på middag till vänner och släktingar?

Caligula sa...

Alltid en god (!) idé! Blev ju bjuden på skinkfrestelse av farsan i lördags! Och i julas levde jag på min ömma moder och mina systrar som bjöd på tacos! Får hoppas att mina tacos-kompisar dyker upp nån helg framöver, vi brukar ha en deal: de handlar och jag lagar och bullar upp! :-P

Per-Ola sa...

Då blir det MYCKET kaffe på folkuniversitetet i morgon! ;D

Caligula sa...

Per-Ola: You bet! Ingår helt klart i min "nya budget"! ;-p

Anonym sa...

haha!!!! det låter som mitt kylskåp
/ Helgon-Lady_Mastema

Caligula sa...

Med en flaska ketchup kan man komma långt, Lady Mastema! Men du har väl fullt av knäck i ditt kylskåp? Det har jag själv bara i lurarna! :-p