tisdag 26 januari 2010

Vintern varar vidare!











Ännu en sån där riktigt vacker vinterdag! Tog ett gäng kort till med risk att förfrysa fingrarna! De blev inte världens bästa, och det börjar nog bli tjatigt med vinterbilder. Men vem vet när det blir vinter nästa gång?

På ena sidan en blå himmel med en vit halvmåne! På andra sidan en gyllene himmel med en gul nedåtgående sol! Isen på sjön och snön på marken är kvar, för en vecka sen trodde jag detta var på väg bort! Underbart att det vintriga sagolandskapet varar! Och där strövar jag omkring bland fåglar och kaniner och mår som en prins! Eller en kanin för den delen! Fri som fågeln (jag missade att plåta en rovfågel som flög jättelågt i skogsdungen på min fotografiska expedition)!

Mycket träd.... mani? Just nu lyssnar jag dessutom på "Following Betulas" med Cult of Luna... Om den sinnessjuke mannen som trodde sig bli förföljd av marscherande björkar....!

2 kommentarer:

dyermaker sa...

TRÄD! Underbara grejer! :)

Caligula sa...

Träd fram, o Smålands Drottning! :-)