tisdag 12 januari 2010

Typ idag

Folkuniversitetet idag igen. Föga givande i sig. Men kul att tjabba med kompisar och söta flickor. Och man kan stjäla kaffe. ;-)

Ett kort besök på stadsbiblan. Lånade Fabian Göranssons seriedokumentär "Gaskriget" då jag börjat få lite intresse av latinamerikansk nutidshistoria.

Spaghetti med ketchup och några japanska Mumin-filmer när jag kom hem. Några nätter i "Tusen och en natt" efteråt. Väldigt porrigt. Väldigt våldsamt. Väldigt trevligt. Dagens ord = läppblomma!

Tänkte gå och träna ikväll men det kändes för mörkt och för kallt när jag sovit middag. Och jag har ju ändå promenerat 2 x 45 minuter idag. Kanske lite hantlar hemma på mattan senare istället för samvetets skull?

Ska kolla lite på burken (televisionslådan) om en timme. Först ett program om Peru och inkariket, sen ett om fullmånens påverkan.

Jag fick kritik för mina bloggar idag igen. För många och för långa. Är detta mer lagom? Eller för mycket? Är det det? Va? Va? Va? ;-D

NP: Nachtmystium - "Instinct - Decay". Mörkt iskallt vackert oljud en mörk iskall januarikväll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Denna var lagom lång! ;D

Caligula sa...

Känns mest som noteringar och avkryssningar av dagen... ;-p

ulrica sa...

Tänka sig att jag tycker att dina bloggar är lagom. Dessutom är de välskrivna, vilket är något man sällan ser. (Har kanske inte grävt tillräckligt djupt)

För min del får du gärna blogga långt. Eller kort. Så länge du bloggar. =)

Caligula sa...

Åh tackar, Ulrica! Nu blev jag glad! Och sporrad! :-D