tisdag 19 januari 2010

Svart-vitt dagdriveri



Det bästa med att vara dagdrivare är att man kan kolla på svart-vitt-matinéer på ettan! "Hon dansade en sommar" igår och "Lilla Fridolf" idag! Romantiska tragedier och farser är lika kul! (För jag antar att man ska snyfta till 50-talsföregångaren till "Änglagård"? När det i själva verket hör till allmänbildningen att gubbslemma till startskottet för "den svenska synden"?) Magister Lund önskar att han levde på den gamla goda tiden när Sverige var svart-vitt! Och tar en påtår kaffe och ytterligare en chokladpralin innan middagen! (Oj! Meg W har värkar! Cykla efter barnmorskan! Nähä, det fanns visst bil och BB på 50-talet!)

Jag kan inte laga mat, men tager vad jag haver! Nöden är uppfinningarnas moder och nöden har ingen lag! Därför lagar jag vad nöden kräver som min egen matmor! (Nu var jag nästan lika kvick som Lilla Fridolf, som f.ö. bara måste ha lånat rösten till Claes Eriksson i Galenskaparna!) :-P

Varma mackor med köttfärssås till frukost! Smarrigt! Nu gör jag vegetarisk färssås med jasminris! Sen en kaffetår till!

Inga kommentarer: