fredag 15 januari 2010

Stöd Hamam! - Alla(h) ska bada!








I tusen och en natt tar mig Scheherazade till ett orientaliskt Paradis. Ett palats av marmor, guld och ädelstenar. Trädgårdar och lustgårdar. Frosseri i läckerheter, serverade av slavar. En armé av eunucker som hugger ens ovänner i stycken. Dans och vild älskog med avslöjade flickor, vackra som månen, som löser av varandra. I tusen och en natt!

Alla tvagar sig skrattande och spritt(ande) nakna i badet - hamam! De jungfruliga vackra brösten framhävs! Vattenkaskader sprutar från de lustfyllda oskuldernas munnar!

Jaaa, man har svårt att låta bli att låta sig påverkas i sinnet! På badet igår befann jag mig inte i Kristianstad utan i Bagdad, Basra eller Damaskus! Inte minst som aufguss/arombastu-doften var kardemumma! Tåflirtarna i jacuzzin var som små fåglar eller houris som lekte!

* - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - *

Jag ska grunda partiet Hamam! Ett Gudsparti för badets helgande! Arbetsdagen ska kraftigt förkortas för badets främjande! Det kan handla om offentliga bad eller privata! Turkiska, romerska eller traditionella svenska badhus! Finsk bastu eller spa i Finspång! Massage eller lerbad! Jacuzzi eller egna badkaret! Alla(h) ska bada!


* Jag tar en Aladdin-pralin på detta! Körsbär i likör - den mest paradisiska! *

2 kommentarer:

Per-Ola sa...

Fan vad jag också vill ha råd med ditt gym- och badkort!

Jag ska förhandla med mig själv nästa gång jag och mig ser över ekonomin.

Caligula sa...

Du kommer inte att ångra dig, Per-Ola! Yoga, gym, sim, bad, vattenrutschbana, bastu.... så kan vi sitta och planera världsrevolutionen i jacuzzin! Eller jihad menar jag! ;-D