torsdag 28 januari 2010

Slay no more...

Så gissade jag bara så rätt så: SRF presenterade sin mest förutsägbara bokning någonsin: metallens mest överskattade band: Slayer!

Senaste Sweden Rock Magazine har megaspecial om Slayer. Slayer har uppehåll under turnén i Tyskland alla dagar utom lördan på SRF. Slayer spelar precis överallt i sommar, inklusive svenska Sonisphere... Slay no moore...!

Men SRF är inte SRF om de inte köttar till med nåt lockande och dräpande/dråpligt argument:

"Konserten på Sweden Rock Festival blir sannolikt bandets enda i Sverige i sommar med full setlista, då bandet kommer att göra en kvällsspelning med minst en och en halv timmes speltid."

Hahaha! Kan inte SRF få dem att stoppa in "Små grodorna" i setlistan så blir det måhända sommarens mest "exklusiva" spelning? ;-P


För övrigt anser jag att Slayer är ett stentrist liveband. Ska de köra en massa från nya supertrista plattan kommer en timme (som jag gissar att de kör på Sonisphere) att kännas som en lång tid. Även om de river av "War ensamble" och 3-4 låtar från de tre första plattorna...

6 kommentarer:

Linn / Tigerwoman sa...

Hahaha tyckte att vi pratade i helgen om att glädjas åt andras lycka :)) Men jag kanske hörde fel.

Caligula sa...

Jag bloggar bara för mig själv! Det var förutsägbart och jag tycker att Slayer är tråkiga live! De som vill säga emot mig eftersom de är överlyckliga över att få se detta fantastiska banbrytande klassiska extremmetalband när solen gått ner över horisonten i Hanöbukten och få höra en halvtimmes kavalkad av splitternya låtar där Slayer gått tillbaka (fniss) till det gamla soundet så... vassego´er! ;-)

Jag svarade själv emot Dyermaker för ett par dar sen då hon jublade över Scorpions öde... ;-)

Caligula sa...

Och jag antar att man gillar hårdrock mer om man ser Slayer på SRF än på "populistiska" (mest en massa f.d. SRF-band) Sonisphere... ;-)

LInn sa...

Ahahah nu öåter du sådär arg så du knappt får luft mellan ordvalen ;)

Linn sa...

och jag kan inte stava heller..."låter" ska det vara

Caligula sa...

Haha, jag är ett stort skratt! ;-D

Dessutom känns det bra om jag sparar in SRF- och Wacken-pengarna och kanske får råd med både Sonisphere, Graspop och Metaltown! :-p