fredag 22 januari 2010

Luringen hänger slak


"Luringen hänger slak" sjöng den där glade (kanske inte så hygieniske) karlen i "Morsarvet" på sin klingande värmländska! Nu har de tydligen börjat saluföra luring på Domus! Och visst synes den hänga slak?

Själv köpte jag Coops chorizo! Kokt och rökt! Nu blir den grillad i infragrillen! Vill unna mig nåt gôtt till fredagslunch!


(Flyttar man min tumme kan man se att kôrrven har mer med Dalom är Värmeland att göra. Åtminstone till namnet; göingska Örkelljunga är Skånes Jerusalem. Men lite barnslig kan man väl få vara en fredag som denna?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså, du har fortfarande tid och ork att sitta och blogga. Får väl anta att dina dagliga och helhjärtade åttatimmarsansträngningar ännu inte resulterat i ett jobb du kan försörja dig på medan du väntar på ett jobb du vill ha. Vad tråkigt. För oss som betalar för dig, inte minst.

Caligula sa...

"Små knegarna, små knegarna är lustiga att se"

Jag vill inte ha ett jobb ALLS! Jag vill sitta på Plattan och halsa Rosita! ;-9