måndag 4 januari 2010

Konsertåret 2009

Vid en summering kan Caligula konstatera att konsertåret 2009 inte gick av för hackor! Får se hur det står till med minnet... detta var i alla fall riktigt brrrrra:

* Januari ... hmmm.... hände det nåt alls då?

* Februari: Close-Up-båten (Misery Index! Opeth! Sabaton!) AC/DC!

* Mars: Thåström! Satyricon!

* April ... hmmm.... någon med mig skämta aprilo?

* Maj: Siesta! (Cult of Luna! Sonic Youth! Placebo! Eldkvarn! Francke!)

* Juni: Sweden Rock Festival (Jon Oliva´s Pain! Flogging Molly! Pain! Heaven and Hell! Europe! Thor!) AC/DC! Metaltown (Cult of Luna! My Dying Bride! Opeth!) Amenra! Neurosis!

* Juli: Rockweekend (Isole! U.D.O.! Paradise Lost! Testament! Wolf! Dimmu Borgir! Edguy!) Metallica!

* Augusti: Malmöfestivalen (Thåström! A Camp! Maria McKee! Miss Li! Lena & Orup! Bob Hund! Stefan Sundström! Soundtrack of our Lives! Anna Ternheim! The Sounds!)

* September: Angel Witch! Trouble! Candlemass!

* Oktober: Over the Rainbow!

* November: Isis! Engel! Samael! Paradise Lost!

* December! Caj Karlsson! Stefan Sundström! Doro!


Detta vill jag få till 52 konserter! I så fall blir det typ en bra konsert i veckan! Och jag har säkert glömt nåt! :-p \m/

9 kommentarer:

Anonym sa...

Och dessa 52 konserter har alltså dina arbetande bröder och systrar finansierat via skattsedeln åt dig? Vad fint för dig.

Caligula sa...

Nästan! Ibland är det bra att ha många syskon! Och värt att leva på kranvatten och pasta! Fast Malmöfestivalen var gratis så där fick jag parasitera på Näringslivet! ;-)

Vad arbetar du själv med, stackars Stachanov? :-)

Tack för konserterna förresten! ;-p

Caligula sa...

Jag får väl rikta ett stort tack till Maria, Sara, Daniel och Emma! Dock inget åt Johanna som går på studiebidrag och gör att jag inte får råd med Depeche och Rammstein! ;-D

Anonym sa...

Jag arbetar en dag i veckan på ett lager och försöker fylla på så gott det går med att hoppa in som personlig assistent. Jag har inte kunnat se 52 konserter, var så säker. Varsågod.

Magne sa...

Om jag, med mina skattepengar, kan rädda kulturen, så varsågoda! Jag ser ju hellre att någon använder av mina skattepengar till att åka till Göteborg för att kolla på Cult Of Luna än att Dramaten skall framföra en pjäs av antingen Ingemar Bergman eller Lars Norén. Så det så!

Caligula sa...

Gött, Magne! Nu slapp man stå på bron och tjuvkika och tvingas se Manson istället för Luna! ;-D

Anonym: Som Arbetets Hjälte är du förtjänt av en Lagerkrans, sån som Caesar har i Asterix! Det kanske går att ordna så att du blir min personliga assistent på konserter? Går och handlar öl till mig och så? På Metaltown är det t.ex. grymma ölköer, fråga Magne! I somras hade jag faktiskt kryckor där, men de innebar bara att jag kunde slå mig fram bra! ;-p

Magne sa...

Att tvinga någon att stå på bron och kolla på bron vore omänskligt, och ett straff som inte passar in i detta välfärdssamhälle vi kallar Sverige. Jag tyckte faktiskt inte att det var så farligt långa ölköer på Metaltown. :-)

Magne sa...

Hmmm...Att stå på bron och kolla på bron.. kolla på Manson, menar jag givetvis. Det lilla jag såg av Manson efter Cult Of Luna lät förjävligt.

Caligula sa...

Det har onekligen blivit större med fler öltält och mindre köer! Minns när jag ställde mig i ölkö när Cradle of Filth började och kom fram när de slutade! Tur att man inte käkat extrema såser och höll på att förgås av törst! :-p