torsdag 28 januari 2010

Hurra för en redig KARL!!!! (och KÄRING!!!!)



Ett stort HURRA!!!! åt alla oss karlar som heter Karl!!!! Det är för oss flaggorna fladdrar blå-gult i vinden idag!!!!

Jag firar med potatisgratäng och kycklingfilé ikväll! Och en rejäl klick BBQ-sås! Föda för en fattigfan som fyndar på Domus!

Även detta året har jag en svensk Björn som bild! Men visst var han en KARL?! Och en KUNG?! Själv är jag såklart KEJSARE!! "För kung och fosterland" kommer att åka på innan kvällen är slut!

"-Men hör på mig då, ditt trilskande sto! Det är faktiskt jag som är Kungen!
-Å fy för den lede! Då åker han ut! Jag har hellre Hin Håle på kudden!"
(Björn Afzelius - Nattlig visit)

Det ska sägas att ordet "käring" härstammar från "karl". Inte från "käresta"/"älskling" som många tror. En KÄRING är inget annat än en kvinnlig KARL! Ta till er det, alla käringar!!!!

Inga kommentarer: