tisdag 12 januari 2010

Ät skit! (I natt jag drömde)


"Om du verkligen vill dit
Så lär dig äta skit
Ät skit!"

(Stockholms Negrer - Ät skit!)

Stockholms Negrers texter om invandrares frustrerade situation i Sverige tyckes mer angelägna idag än på 80-talet. Fredrik Reinfeldts pressekreterare Edvard Unsgaard skriver på Facebook:

”Tycker invandrare och invandrarföretagare är otroliga. Någon idiot hade i natt gjort det lite större behovet i vårt trapphus (och lagt sin halsduk där...). Jag ringde vårt städbolag som drivs av invandrare som på en halvtimme skickade över en ryska som städade och sanerade trappen. Det är arbetslinjen det, att på en halvtimme en söndag få fram en duktig städerska som gör ett fantastiskt jobb.”

Som samma eminenta punkgrupp sjöng på en annan skiva:

"När det är som jävligast, när ni behöver oss mest ...
Numer behöver ni oss, ja ni behöver oss
Wo-oh-oh, jag vill va´ din slav!!!!"

(Stockholms Negrer - Jag vill vara din slav)

RyskaTorkadeBajs



Jag drömde om Fredrik Reinfeld inatt. Han var ordförande för en stor näringslivsmässa. Här skulle han skänka ett stort belopp skattepengar. De flesta trodde att det delvis skulle gå till en scoutorganisation som fanns där. Men de fick inte ett öre. Pengarna gick till de största storföretagarna. Nu var ju detta bara en dröm och inget ädle herr Fredrik må lastas för IRL. Men till skillnad från mina vanliga drömmar känns drömmen inte absurd i vaket tillstånd. Jag minns att jag kallade Reinfeld ett "rövhål". Passande i bloggsammanhanget.

ÄtSkit!


JagVillVaraDinSlav



Idag är det dags igen! "Plugget" börjar! Vuxendagiset! Att få jobb genom jobbcoaching känns lika sannolikt som att läsa "Alla får ligga" och sen få ligga. Men det är kanske där jag gör fel? Folkuniversitetet och Stadsbiblioteket ligger granne. Och det var ju bra det!

Arbetslinjen eller döden!

Inga kommentarer: